صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا-طبقه کارگر محمد جراحی را نیز از دست داد!

طبقه کارگر محمد جراحی را نیز از دست داد!

قلب رفیق محمد جراحی فعال جنبش کارگری ایران در روز 13 مهرماه 1396 از حرکت باز ایستاد. محمد جراحی از فعالین باسابقه و فداکار و رزمنده و سوسیالیست جنبش کارگری بود که بیش از 30 سال به امر مبارزه برای منافع طبقه کارگر تعلق داشت و همه زندگی اش را در این راه گذاشت. اکنون طبقه کارگر یکی از یاران قدیمی خود را از دست داد.

سالهای اخیر برای جنبش کارگری ایران  از این نظر که تعداد قابل توجهی از فعالین پرسابقه و مجرب و آگاه به منافع آنی و آتی طبقه کارگر را از دست داده است دوران خوبی نبود. از یداله خسرو شاهی تا شاهرخ زمانی و کورش بخشنده و شهرام یوسفی و حال محمد جراحی فعالینی بودند که فقدان آنها ضایعه ای مهم برای جنبش کارگری است.

مسئولیت مستقیم مرگ محمد جراحی همچون مرگ شاهرخ زمانی بر عهده جمهوری اسلامی است که با برنامه و سازمان یافته آنچنان شرایط کشنده ای را بر فعالین کارگری تحمیل می کند تا آنها به تدریج و خاموش جان خود را ازدست بدهند  و از دور مبارزه طبقاتی خارج شوند. اگر تحمیل 5 سال زندان و شکنجه های جسمی و روحی و قرار گرفتن در بند معتادان و ابتلا به دیابت و سرطان تروئید در زندان  و محرومیت از مراقبت های پزشکی و ممانعت از درمان خارج زندان نبود بی تردید محمد جراحی برای سالهای دیگر در راه منافع طبقه اش می جنگید.

اگر رژیم اسلامی سرمایه داری ایران با تحمیل این شرایط ضد انسانی به محمد جراحی و قرار دادن او در تنگناهای طاقت فرسا کوشید تا جان وی را بگیرد، اما در مقابل طیف گسترده ای از فعالین کارگری مستقل و چپ و سوسیالیست در ایران و جهان همراه و حامی و همبسته با او بودند. در مراسم تاریخی خاکسپاری وی جلوه پر فروق این همبستگی طبقاتی را شاهد بودیم که یاران و هم طبقه ای های محمد جراحی با «سرو انترناسیونال» و شعار «زنده باد سوسیالیسم» او را بدرود گفتند. صندوق همبستگی با کارگران ایران- کانادا در همه سالهای زندان و پس از آن به سهم خود یار و همراه محمد جراحی بود.

ما فقدان این رفیق عزیز و گرامی را به طبقه کارگر ایران و رفقا و همرزمان نزدیک اش و به خانواده و عزیزان ایشان تسلیت می گوییم.

16 مهرماه 1396

8 سپتامبر 2017

صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا