شورای همبستگی با جنبش کارگری ـ پاریس -گزارش تظاهرات علیه قانون کار در پاریس

گزارش تظاهرات علیه قانون کار در پاریس

پس از تظاهرات موفقیت آمیز کارگران، معلمان، بیکاران و سایر لایه های زحمتکش اجتماعی، حاکمیت سیاسی اولاند ـ والس به دلیل هراس از جنبش فزاینده ی کارگری در سراسر فرانسه، هر تظاهرات دیگری را ممنوع اعلام داشتند و بدین ترتیب خشم هر چه بیشتر کارگران را موجب شدند. از هفت سندیکایی که بطور مشترک آکسیون های خیابانی را سازمان دهی می کنند، با تفکرات متفاوتی به “قانون کار” الخمری برخورد می نمایند. سندیکای (CFDT) که چون همیشه نزدیک به حزب باصطلاح سوسیالیست میباشد، کاملا فاقد تضاد واقعی است. سندیکای (FO) بیش از بیش اختلاف خود را بخصوص در بند 2 برجسته میسازد. بدنه ی (CGT) رادیکالیزه شده است و همراه سندیکای “سولیدر سود” خواهان حذف کامل “قانون کار” الخمری است. ولی در این میان حاکمیت سیاسی که به دست حزب باصطلاح سوسیالیست فرانسه قرار دارد، هم از عوامل سازش با بعضی از سندیکاها استفاده می کند و هم برای بی اعتبار نمودن جنبش عظیمی که در جریان است، به توطئه روی می آورد و تظاهرات علیه قانون کار هزارا ن هزار در سراسر فرانسه را فریبکارانه اعتراضات طیف حداقل اجتماعی می گیرد و در این راه اکثر رسانه ها به حاکمیت سیاسی و ماشین دولتی آن، یاری میرسانند. یکی دیگر از باصطلاح بی اعتبار ساختن جنبش کارگری، دسیسه در سازماندهی باند هایی است که به اهداف خاصی حمله ور می شوند که نمونه های آن زیاد است و در این رابطه حتا بصورت مستند بوسیله عکس و یا فیلم مشخص  شده اند که عوامل پلیس نیز در میانشان موجود است. در تظاهراتی که در تاریخ 14 ژوئن در پاریس برگزار شد، تعدادی از این عوامل توطئه گر با تهاجم به بیمارستان کودکان بنام “نه کر”، به شکستن بخشی از شیشه های آن می پردازند و سپس در مطبوعات، رادیو و تلویزیون این عمل جنایتکارانه را به جنبش اعتراضی کارگری نسبت می دهند. در زیر عکس های متفاوتی از تظاهرات کارگری در روز پنجشنبه 23 ژوئن ارائه شده است، که در انتهای این عکس ها، تصویر سه عوامل مشکوک را مشاهده می نمایید و تا کنون بیش از شصت هزار آنرا امضا کرده اند و خواهان معرفی شان! می باشند.

در تظاهرات دیروز “شورای همبستگی با جنبش کارگری ـ پاریس” فعالانه در آن شرکت داشت، و بیانیه فرانسه را در ارتباط با قانون ضد کارگری حاکمیت سیاسی ـ افتصادی “اولاند ـ والس” بنام وزیر کارشان یعنی “مریم الخمری” توزیع نمود که در زیر همراه با ترجمه ی فارسی، ملاحظه می شود. تظاهرات پنجشنبه که قرار بود “غیر قانونی” اعلام گردد، در صبح همانروز با عقب نشینی دولت، اجازه را به خود اختصاص داد (جنبش اعتراضی کارگری همراه سندیکاها از قبل اعلام کرده بودند که هیچ توجه ای به ممنوعیت تظاهرات از طرف دولت نخواهند داشت و با برگزاری تظاهرات حتا مطابق با موازین اجتماعی علیه دولت به نهادهای درونی و نیز بین المللی شکایت خواهند کرد.

در تظاهرات دیروز نیروی سرکوبگر پلیس فرانسه در همه جا کمین کرده بود( که در عکس های زیر در بخش های مختلفی از طرف ما مشاهده می شوند). شعارهای لغو “قانون کار” الخمری و نیز لغو کامل آن از زبان هزاران هزار کارگر فضا را مملو ساخته بود، ولی در این میان، تنها سندیکای “سولیدر سود” (SUD) علاوه بر شعار لغو کامل و بی چون و چرای این قانون ضد کارگری، شعار اعتصاب سراسری را نیز مطرح می ساخت. در این تظاهرات “شب بیداری” و یا “شب مقاومت و ایستاده” میدان جمهوری و مناطق دیگر پاریس (Nuit – debout) شرکت داشتند که در یکی از عکس ها در زیر مشاهده میشوند. تظاهرات بعدی در روز سه شنبه 28 ژوئن برگزار خواهد گردید و ما فعالانه در آن شرکت خواهیم داشت.

شورای همبستگی با جنبش کارگری ـ پاریس

conseil.solidarit@yahoo.fr

بیانیه به فرانسه

Contre la ‘loi travail’ El Khomri et contre le ‘dumping social’ en France

Depuis 2008, la crise structurelle du capitalisme mondial a commencé, et s’est étendue à toutes les branches du système. De grands employeurs privés et publics, des organisations internationales, des bailleurs de fonds, des partis politiques et des représentants de l’Etat tous ensemble ont fait de la classe ouvrière la victime de la crise économique alors que ce sont les travailleurs les vrais créateurs de la richesse sociale. Ils payent aujourd’hui le prix lourd d’un complot dont le but est que les capitalistes ne perdent pas leurs profits en appliquant avec un maximum d’intensité l’exploitation de la force du travail.

Depuis le début de la crise économique et structurelle jusqu’à aujourd’hui, la situation exposée ci-dessus et qui est véritablement “illégale” a été le fait du patronat et maintenant d’un gouvernement qui se dit “socialiste”. Il l’a rendue légale alors que le Parlement (du système capitaliste) n’avait pas la majorité, en utilisant l’article 49,3 au nom de la “Loi travail” El Khomri, cette adoption par la force étant clairement l’expression d’une dictature. Car ce projet de “loi Travail” donne aux employeurs l’autorisation légale d’augmenter les heures de travail des ouvriers, faire baisser les salaires, et si les travailleurs protestent, celle de les licencier en utilisant ‘la loi’ et de délocaliser l’entreprise. Telle est la véritable nature de la “loi travail” El Khomri.

Voilà pourquoi le “Conseil de solidarité avec le mouvement ouvrier – Paris” allié à la classe ouvrière française lutte contre le capitalisme et la violence du pouvoir politique pour obtenir l’annulation totale de la “Loi travail” El Khomri et est opposé à tout compromis.

Le conseil de solidarité avec le mouvement ouvrier – Paris

conseil.solidarit@yahoo.fr

Le 23 Juin 2016

علیه “قانون کار” الخمری و بر ضد “دامپینگ اجتماعی” در فرانسه

از سال 2008 که بحران ساختاری سرمایه داری جهانی آغاز گردید و آنرا به تمام شاخه های نظم سرمایه گسترش داد، کارفرمایان خصوصی و دولتی، سازمان های جهانی سرمایه، احزاب و نمایندگان سیاسی این نظام، بحران یاد شده را به طبقه کارگر سرازیر نمودند تا کارگران که آفریننده واقعی ثروت اجتماعی اند، هزینه آنرا پرداخت نموده و سرمایه داران در بستر سیستم بحران زا، سودهای کلان خود را از دست ندهند و استثمار از نیروی کار شتاب بیشتری یابد و چون همیشه کارگران قربانی شوند. از آغاز بحران ساختاری در سال 2008 تا به امروز وضعیت به صورت “غیرقانونی” در چنین مسیری حرکت می نمود و اکنون حاکمیت به اصطلاح سوسیالیستی “اولاند” میخواهد آنرا جنبه ی قانونی بخشد و از آنجا که قادر نیست حتا از مجلس سرمایه داری آنرا بگذراند، از ماده ی 49،3 استفاده می کند و با زور و دیکتاتوری ماده ی ضد کارگری را به تصویب میرساند. ماده ای که نظام سرمایه داری و کارفرمایان آنرا در بالا بردن ساعات کار و پائین آوردن دستمزدها آزاد می گذارد و اگر کارگران مخالفت کنند بصورت “قانونی” اخراج می شوند. این است ماهیت “قانون کار” الخمری.

از این نظر است که: “شورای همبستگی با جنبش کارگری ـ پاریس” بطور کامل خواهان لغو چنین قانونی می باشد و همراه طبقه کارگر فرانسه و در کنار آنان علیه توطئه ی نظام سرمایه داری به مبارزه ادامه می دهد و هر گونه سازش را در چارچوب “قانون کار” الخمری، خیانت به طبقه کارگر تلقی می نماید.

زنده باد همبستگی جهانی طبقه کارگر

شورای همبستگی با جنبش کارگری ـ پاریس

24 ژوئن 2016