شمس الدین امانتی – افشای سابقه جنایی وزیر ورزش، مجلس اسلامی را لرزاند!

افشای سابقه جنایی وزیر ورزش، مجلس اسلامی را لرزاند!
شمس الدین امانتی
در ایران، ورزش و کلیه امکانات آن، ورزشکار، مربی، وزارت ورزش، کارکنان فدراسیونها، اعزام تیم های ورزشی به خارج و هر آنچه که به نحوی با ورزش مربوط است، متعلق به رژیم حاکم بر ایران است. جنبه سیاسی – اقتصادی این تعلق که تابعی است از سیاست رژیم اسلامی، یکی از عوامل اساسی فساد و تبانی در ورزش است. متأسفانه کاربرد فساد و تبانی در این عرصه منجر به بی ارزش کردن فرهنگ سالم سازی در ورزش مخصوصآ در رشته فوتبال شده است.
جهت تسریع بخشیدن به سیستم مافیا در ورزش، روز یکشنبه ٥ آبان ١٣٩٢حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی، صالح امیری را به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد که با برخورد تند و بدون پرده پوشی”الیاس نادران”نماینده تهران در مجلس اسلامی روبرو شد. صالح امیری که یکی از همکاران سابق حسن روحانی در وزارت اطلاعات بود به جرم”رشوه خواری، شکنجه، فساد سازمان یافته، قاچاق کالا و ….. باز خواست شد.”
علاوه بر همه این اتهامات نه اینکه نامبرده هیچگونه فعالیتی در ارگان های مربوط به وزارت ورزش و جوانان نداشته، بلکه اساسآ ورزشکار هم نبوده. به این ترتیب این مهره سابق وزارت اطلاعات نه تنها نتوانست رأی اعتماد لازم برای تکیه زدن بر صندلی وزارت ورزش و جوانان را کسب کند، بلکه پرونده جنایی این مأمور مافیا ی رژیم اسلامی که قرار بود جوانان ایرانی را”هدایت و رهبری”کند، تا با آموزش از نوع اسلامی به مهارت های مورد نظر او مجهز شوند، افشا هم شد. به این ترتیب کابینه امنیتی روحانی یکی از وزارتخانه هایش برای بار دوم بی صاحب ماند.
افشای دزدی، رشوه خواری و فساد در گذشته ای نه چندان دور توسط همین آقای”نادران”درمورد رحیمی معاون اول احمدی نژاد در مجلس رژیم اسلامی مطرح شد، و به دنبال آن علی مطهری نیز خواستار رسیدگی به پرونده رحیمی شد.”گزارش این افشاگری ها در همه خبرگزاری های دولتی پخش شد.” قوە قضایه در جواب به این افشاگریها و بیان دزدی و فساد، نه تنها اقدامی نکرد بلکه رحیمی تا آخرین روزهای دولت دهم نیز در سمت معاون اول رئیس جمهور و در کنار رئیسش احمدی نژاد بر مسند قدرت، دزدی و فساد باقی ماند.
هر چند این شیوه از افشاگری در نوع خود نشان از فسادی است که مهره های رژیم در آن پروش یافته و دست و پا میزنند، اما فساد در حکومت اسلام با خروج رحیمی از گردونه قدرت و رأی عدم اعتماد به وزیر ورزش در کابینه روحانی، نه تنها کاهش نخواهد یافت بلکه نمودی از پدیده مافیای فساد و تباهی در سطح وسیعتری در نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی است.
علی دایی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی تیمش برابر”داماش گیلان”در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، که آیا اراده ای برای برخورد با فساد و تبانی در فوتبال وجود دارد، گفت”اصلا و ابدا.”
درک فساد و تبانی در فوتبال نه تنها برای علی دایی و خبر گزاری دولتی مهر، بلکه برای اکثریتی از ورزشکاران، طرف داران فوتبال، مربیان و کلیه کسانی که اخبار فوتبال را تعقیب میکنند امری است بدیهی، که علی رغم نا امیدی علی دایی از مبارزه بر علیه فساد و تبانی در فوتبال، او نیز در مبارزه ای مشترک و سازمانیافته در همیاری و همفکری با مخالفین فساد و تبانی در ورزش، می تواند نقش مهمی در این مبارزه ایفا کند. انتظار این همیاری و همفکری با توجه به اظهارات خود دایی در مصاحبه با خبر گزاری فارس دور از انتظار نیست، که میگوید”نباید در هیاهوی مسئله قهرمانی غرق شویم و سایر چیزها را فراموش کنیم. از دوستان خواهش می‌کنم که هیچ کس را نترسانند، من قبلا نیز این خواهش را کرده بودم، اجازه بدهند همه بیایند حرفهایشان را بزنند.”
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس محمد رویانیان، در مصاحبه با خبرگزاری خبر آنلاین گفت”تیم پرسپولیس ٣٠ میلیون هوادار دارد.”با این حساب دایی از پشتوانه قابل ملاحظه ای در مبارزه با فساد و تبانی در ورزش برخوردار است.
به گزارش خبرنگار مهر، قلعه نویی سرمربی تیم استقلال تهران در پاسخ به این سوال که چرا به شما و علی دایی رئیس مافیا می گویند، گفت”اعتقاد دارم به علی دایی چنین صحبت هایی نمی آید و برخی دوستان هرچه دلشان می خواهد می گویند، اما از اینکه آنها به من می گویند رئیس مافیا هستم، استقبال می کنم.”؟!
آیا قبول این اتهام سنگین از جانب آقای قلعه نویی یک شوخی است؟ یا اینکه ایشان معنی و قبول اتهام فساد را درک نمی کند؟ جواب هر چه که باشد نشان از ابعاد فساد و تبانی در ورزش ایران است، که با توجه به جذابیت بازی فوتبال و ترکیب طرف داران تیم های باشگاهی، در آمد کلان این تیم ها، خرید و فروش بازیکنان، رد و بدل کردن کلمات رکیک و زننده توسط مربیان و هواداران باشگاه ها بار سنگین این فساد و تبانی در بازی فوتبال را، بازیکنان، مربیان و دوست داران واقعی ورزش فوتبال پرداخت خواهند کرد.
در این بازار پر آشوب و غیر متمدنانه در آمد کلان حاصل از فروش بلیط مسابقات و تبلیغ برای کالا های بنجل سرمایه داران در جریان این مسابقات به جیب صاحبان پول و سرمایه و دولت جناب روحانی سرازیر خواهد شد. به این ترتیب فساد و تبانی در ورزش ایران مخصوصآ در رشته فوتبال روزانه تولید و باز تولید خواهد شد.
به گزارش ایسنا،”رسول کربکندی”سر مربی اسبق تیم فوتبال ذوب آهن گفت”فساد در فوتبال ایران در اندازه بالایی وجود دارد. او از دلالی سخن گفت که از او پول خواسته تا تیمش را قهرمان برتر کند، دلالی که هنوز هم در فوتبال ایران فعالیت میکند!.”
فرهنگ سالم سازی در همه عرصەها، از جمله ورزش نیز تنها در جامعه آزاد و برابر سوسیالیستی ممکن خواهد شد، ورزش و ورزشکار نیز در چنین جامعەای از قید و بند رابطه آشکار و پنهان طبقاتی پول و مافیای قدرت رهایی می یابد و ورزش در خدمت سالم سازی روح و جسم، شکوفایی ارزش و خلاقیت فرد و سالم سازی جامعه قرار خواهد گرفت.
تا رسیدن به چنین جامعەای لازم است و میتوانیم میادین ورزشی را به عرصه ای از مبارزه بر علیه رژیم اسلامی و بنیاد های ارتجاعی اش تبدیل کنیم و بر علیه پدیده تفکیک بر مبنای جنسیت در هنگام برگزاری مسابقات مردان و ممنوعیت حضور زنان در میادین و سالن های ورزشی، همگام با زنان انقلابی، سکولار و آزادیخواه هم رزم و متحد شویم.
چهار شنبه ٨ آبان ١٣٩٢