سازمان آزادی زن – تروریسم محکوم است!ریشۀ تروریسم را بخشکانیم!

تروریسم محکوم است!
ریشۀ تروریسم را بخشکانیم!

عملیات تروریستی روز چهارشنبه هفتم ژانویه در پاریس که منجر به قتل ۱۲ نفر، ۱۰ کارتونیست و نویسندۀ “شارلی ابدو” مجله طنز فرانسوی و دو پلیس گردید، مانند یک بمب در رسانه های بین المللی منفجر شد و بار دیگر تروریسم اسلامی را به وسط میدان مباحث سیاسی کشاند. “شارلی ابدو” چند سال پیش، بدنبال انتشار کاریکاتورهایی از محمد در یک روزنامۀ دانمارکی و اعتراضات جریانات اسلامی به آن، این کاریکاتورها را مجددا منتشر کرد. اعلام می شود که این اقدام بعنوان یک حرکت سیاسی در دفاع از آزادی بیان و سکولاریسم انجام گرفت. از آن پس این نشریه و کارکنان آن مورد تهدید دائم اسلامیست ها بوده اند. شارلی ابدو یک نشریۀ طنز و فکاهی است. طنز تند و بعضا تلخ و بیرحم سبک این مجله است. این مجله در عالم سیاست دشمن کم ندارد. مسخره کردن مذهب یکی از تم های این مجله است.

سازمان القاعده که مدتی بود مقام خود را بعنوان رهبر تروریسم اسلامی از دست داده و بویژه پس از ظهور داعش به حاشیه رانده شده بود، بار دیگر در صحنه ترور و کشتار فعال شده است. کشتار بیش از ۱۲۵ نفر در مدرسه ای در پاکستان در ماه گذشته و اکنون عملیات تروریستی علیه شارلی ابدو دو حرکت اخیر این سازمان است. این وحوش اسلامی از هر موقعیتی برای کشتار، ایجاد هرج و مرج و گسترش نفرت و ارعاب استفاده می کنند. در لجنزاری که توسط دو قطب تروریسم، اسلامی و دولتی ایجاد شده است، زمینی حاصلخیز برای جذب انسانهای عاصی و مستاصل که هر امیدی را به یک زندگی انسانی و عادلانه از دست داده اند و تبدیل آنها به قربانیان تروریسم بوجود آمده است. جوانانی که یا در خاورمیانه و آفریقا زیر بمباران، جنگ، تروریسم و فقر و گرسنگی به فغان آمده اند و یا آنهایی که در غرب زندگی می کنند، اما به حاشیه جامعه رانده شده اند، مورد تبعیض دائم قرار دارند و راهی به یک آینده بهتر، برابر و روشن نمی یابند، به طعمۀ این جانیان اسلامی بدل می شوند و به تسمه ای در دور تسلسل مرگ، نفرت، تفرقه، راسیسم و کشتار تبدیل می گردند. این حقیقت تلخ جهان امروز، بویژه پس از یازده سپتامبر ۲۰۰۱ است.

در این میان برخی جریانات چپ، مدافع برابری و علیه تبعیض نژادی و مخالف تحرکات دولتهای غربی به سرکردگی آمریکا و نقش فعال اسرائیل در خاورمیانه و آفریقا، در برخورد به این تراژدی دردناک تروریستی، بطرق مختلف می کوشند که با توسل به واقعیات تلخ فوق بنوعی کشتار تروریستی شارلی ابدو را توجیه کنند. به نقش فرانسه در وضعیت ناهنجار در آفریقا، به اشغال الجزایر و جنگ استقلال طلبانه در آن، به سرنوشت فاجعه بار عراق، و تبعیض علیه آفریقایی الاصل های مقیم فرانسه و غیره متوسل می شوند تا از قبح و کراهت کشتار دوازده انسان که ده نفرشان نویسنده و کاریکاتوریست بودند، بکاهند.

سازمان آزادی زن قاطعانه کشتار کارکنان مجله شارلی ابدو و هر نوع تروریسم را محکوم می کند. هیچ دلیل و زمینه ای تروریسم را توجیه نمی کند. قطعا باید ریشه نابرابری، تبعیض، بی عدالتی و فقر و محرومیت را خشک کرد و باین ترتیب امکان رشد هر نوع تروریسم از میان برود و لاشخورهایی از قبیل القاعده نابود شوند. باید بشریت آزادیخواه و برابری طلب و متمدن جهان را در یک جبهه گرد آورد تا علیه هر نوع تروریسمی چه از نوع اسلامی و چه دولتی قاطعانه و متحدانه بایستند؛ و بالاخره، در شرایط کنونی باید هوشیارانه از رشد تبعیض علیه شهروندان منتسب به مسلمانان ممانعت کرد و اجازه نداد که این بخش از شهروندان ایزوله شده و به حاشیه رانده شوند. این تنها راه مبارزه با تروریسم و دستیابی به یک دنیای آزاد و صلح آمیز است. مبارزه با تروریسم کار ما انسانها آزادیخواه و برابری طلب است، نه دولتهای سرکوبگر و دستگاه پلیس و ارتش شان!

زنده باد آزادی و برابری!
سازمان آزادی زن
۱۰ ژانویه ۲۰۱۵