رشید شباهنگام جمهوری سینما سوزان اسلامی

جمهوری سینما سوزان اسلامی

رشید شباهنگام
ویكی پدیا درباره فرج الله سلحشور می گوید كه “بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده و کارگردان ایرانی” است. “فعالیت هنری” او هم با فیلمی از محسن مخملباف شروع شده است. این چیز زیادی درباره فرج الله سلحشور نمی گوید. در پائین چند نكته درباره ایشان خواهم گفت كه هم درباره ایشان و هم درباره محسن مخملباف به اندازه كافی خواهد گفت و هم پرده از ایدئولوژی اسلامی این دو برخواهد داشت.
این روزها سالروز انقلاب ١٣٥٧ ایران است. این انقلاب ادامه اعتراضات مهم و یك انقلاب شكوهمند میلیونی بود كه یكی از هارترین دیكتاتورهای زمانه را سرنگون كرد. یكی از اتفاقات تلخی كه در حول و حوش این انقلاب رخ داد، به آتش كشیدن سینما ركس آبادان بود كه روز ٢٨ مرداد ١٣٥٧ و در حین نمایش فیلم گوزن‌ها به آتش كشیده شد و قریب به اتفاق حاضران در سینما كه گفته می شود بیش از ٧٣٠ نفر بودند، جان خود را در این آتش سوزی از دست دادند. چه كسی این كار را كرده است، برای بسیاری هنوز نامعلوم مانده است. شاه در این باره چیزه گفته، خمینی و دیگر مقامات جمهوری اسلامی هم چیزهای دیگری. اما “بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده و كارگردان” جمهوری اسلامی، فرج الله سلحشور چیز بهتر و مهمتری گفته است. خبرگزاری حكومتی فارس روز ٢٣ بهمن از مشهد خبر داد: “فرج‌الله سلحشور صبح امروز در اختتامیه جشنواره شعر و سرود انقلاب در فرهنگسرای انقلاب اسلامی اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی ماهیت سینما برای مردم روشن بود و خانواده‌های مذهبی با سینما و تلویزیون هیچ کاری نداشتند و ما به خوبی می‌دانستیم که سینما کانال ورود فرهنگ بیگانه به کشور ما است. … من جزء کسانی بودم که قبل از انقلاب سینما آتش زدم و متاسفانه بعد از انقلاب برای همان سینماها موزه درست شد و هنوز هم از آنها حمایت می‌شود.” این جانی كه همراه كسانی مثل محسن مخملباف سینما آتش می زد و كرور كرور آدمی كه می خواستند لحظاتی شاد باشند و فیلمی را تماشا كنند، برای ارزشهای كثیف شرقی و اسلامی در آتش سوزاندند و با خاكستر یكسان كردند. می خواستند كه “ارزشهای غربی” را اینچنین از جامعه بزدایند و مردم را وادار كنند كه فیلمهای اسلامی و شرق زده از جنس “گاو” نوشته غلامحسین ساعدی تماشا كنند و پای منبر شجریان بنشینند و به اصطلاح موسیقی گوشت بدهند، كه از بخش بدشان هیچ وقت نگرفت.
این جامعه در حال انفجار است و می خواهد حساب كسانی مثل فرج الله سلحشور را كف دستش بگذارد و به دادگاه بكشد تا دنیا بداند او با چه كسان دیگری در همین حكومت اسلامی شان دست به توطئه برای آتش سوزی سینما و كتابخانه و كتابفروشی زدند. این جامعه از ارزشهای شرقی و اسلامی، و شخصیتهای اسلام زده و شرق زده اش بیزار است.

لینك خبرگزاری فارس درباره فرج الله سلحشور:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911123000526

لینك ویكی پدیا درباره آتش سوزی سینما ركس آبادان:
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D8%AA%D8%B4%E2%80%8C%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C_%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7_%D8%B1%DA%A9%D8%B3_%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%86

٢٤ بهمن ١٣٩١
rashid.yousefi@yahoo.com
http://rashidxan.wordpress.com/