راه کارگر – با شرکت درانتخابات ۱۴سپتامبر ۲۰۱۴سوئد، حمله برعلیه جامعه رفاه را متوقف کرده و به عقب رانیم !

با شرکت درانتخابات ۱۴سپتامبر ۲۰۱۴سوئد، حمله برعلیه جامعه رفاه را متوقف کرده و به عقب رانیم !
انتخابات پارلمان،شوراهای استانی وشهری سوئد ، همچنین رفراندوم نصب دوربین های کنترل در شهر گوتنبرگ، در روز۱۴سپتامبر ۲۰۱۴ برگزارخواهد شد !
 
دولت دست راستی سوئد، درطی ۸ سال گذشته، حملات گسترده ای را بر علیه حقوق  پایه ای مردم از جمله: حق بیکاری و حق بیماری سازمان داده و به پیش برده است . علاوه براین، دولت حاکم تحت عنوان پر زرق و برق “حق انتخاب دموکراتیک” بخش های گسترده ای از خدمات اجتماعی مانند مدارس، خانه های سالمندان و درمانگاهها را خصوصی کرده و سرمایه مشترک مردم را در اختیار سرمایه داران انگل قرار داده است. بدین سان، حقوق کودکان، بیماران و سالمندان که ازپایه های اصلی جامعه رفاه هستند درعمل زیر گرفته شده، و به این ترتیب آینده کودکان، مراقبت از سالمندان و معالجه بیماران، عملا به وسیله ای برای کسب سود بیشتر از طریق کاهش هزینه ها ی عمومی و حمله به شاغلین این بخش ها تبدیل شده است .
دولت حاکم علاوه بر حمله به حقوق دموکراتیک و دست آوردهای رفاهی طبقه کارگرسوئد، برابر حقوقی زنان، حقوق مهاجران و حق پناهندگی را نیز مورد تعرض قرار داده است. بر  بستر چنین شرایطی  است که حزب نژاد پرست “دموکرات های سوئد”، با حمله به مهاجرین و معرفی آنها بعنوان مسببین اصلی از بین رفتن جامعه رفاه، عملا سرمایه داری و سرمایه داران را از تیررس مخالفت ها خارج می کنند.
قابل ذکراست که حزب نژاد پرست مزبور به ۹۰ در صد سیاست های دولت دست راستی حاکم در پارلمان سوئد رای موافق داده است. سیاست هایی که به قول سازمان همکاری های  اقتصادی ( OECD)، باعث افزایش سرسام آوراختلاف در درآمد ها شده وکشورسوئد از این لحاظ به سطح سال ۱۹۴۷، یعنی قبل ازساختمان جامعه رفاه، سقوط کرده است .
هشت (۸) سال حکومت دست راستی و آب به اسیاب نژاد پرستان ریختن کافی است !
ما از همه شما دعوت می کنیم که در انتخابات ۱۴ سپتامبر شرکت کرده و رای خود را به حزبی دهید که سیاست های خود را بر اساس تحلیل طبقاتی از جامعه سوئد برای تامین منافع کارگران و زحمتکشان استوار می سازد.
حزبی که به جای وعده های توخالی و یا پند و اندرز، واقعا مدافع حقوق کارگران، زنان، کودکان ، پناهندگان و همچنین حفظ محیط زیست باشد. چنین حزبی از دیدگاهی طبقاتی و با نگرشی بر حال و آینده مخالف خصوصی سازی ها، نظام مردسالار، بی عدالتی های اجتماعی – اقتصادی، و نژاد پرستی ست و در امر سازماندهی مبارزه خیابانی درمحلات مسکونی و اشتغال مردم فعال است.
درشرایط کنونی جامعه سوئد، عدم شرکت درانتخابات و عدم استفاده از حق دمکراتیک درانتخاب کردن نمایندگان واقعی پارلمان و شوراهای محلی تنها باعث تقویت احزاب راست و نژاد پرست خواهد شد.
باردیگر یادآورمی گردیم ؛ با شرکت در انتخابات ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۴سوئد ، حمله برعلیه جامعه رفاه را متوقف کرده و به عقب رانیم !
سازمان کارگران انقلابی ایران ( راه کارگر ) – سوئد
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ برابر با ۰۹ سپتامبر ۲۰۱۴