رادیو اقتصاد ایران-تبلیغات دروغ دردی از ایران دوا نخواهد کرد – حسن بهگر-چه آموخته ایم از تاریخ؟-رامین کامران

تبلیغات دروغ دردی از ایران دوا نخواهد کرد – حسن بهگر
http://www.iranliberal.com/showright-spalt.php?id=2945


گاهی اوقات واقعیت های روشن در هیاهوی تبلیغاتی گم می شود. برای نمونه بنا به اظهارات همه ی طرفین دعوا در سوریه، این کشور از وجود داعش پاک شده است. پرسش ساده اینست که پس استقرار نیروهای جدید آمریکایی در جنوب سوریه و ایجاد پایگاه نظامی و بمباران هواپیماهای اسراییل به چه منظور انجام می گردد؟ قوای نظامی روسیه از سوریه خارج شده و نماینده ی ایران در سوریه نیز گفته که نیروهای ایران به درخواست دولت سوریه در این کشورماندهاند و پس از اینکه در مبارزه با تروریسم به پیروزی رسیدند، آنجا را ترک خواهند کرد. سؤال ساده و ابتدایی اینکه آیا دولت سوریه از آمریکا دعوتی کرده است که ما خبر نداریم؟ حال آمریکا که خودش سرش را انداخته پایین و رفته به سوریه، به چه قصد سی هزار نیرو در نقاط مرزی این کشور مستقر کرده است؟

چه آموخته ایم از تاریخ؟-رامین کامران
http://www.iranliberal.com/showright-spalt.php?id=2943

از انقلاب اسلامی که هم شکست بود و هم سرشکستگی، به این طرف، دائم خطا های خود را میشمریم و در عوض به خود دلخوشی میدهیم که تجربه اندوختیم، یاد گرفتیم، حساب دستمان آمد و… با اینهمه، بعد از چندین سال، به محض اینکه دوباره در موقعیتی انقلابی قرار گرفتیم، با سرعت عجیبی شروع کردیم به تکرار همان خطا هایی که طی سالهای ۵۶ و ۵۷ از ما سر زده بود. جالب اینکه این بار نوبت فرزندان انقلابیان چهل سال پیش بود تا گرایش به تکرار همان خطاهایی نشان بدهند که پدر و مادرشان را به خاطر آنها سرزنش میکنند. حرفها هزار بار نشخوار شده، نسل هم عوض شده، ولی گویی از جای خود حرکتی نکرده ایم. بد نیست که نظری به جریان امور بیافکنیم.

بود و نبود وحدت، در پیروزی انقلاب نقش اساسی دارد. ولی وحدت قرار است چگونه و به چه طریق تحصیل گردد؟ تمامی داستان حول این معضل میگردد.

اگر مایل به گرفتن ای میل نیستید لطفا با ای میل زیر اطلاع دهید.
info@iranliberal.com
If you do not wish to receive these e-mails to notify