خبر – گزارش اخراج جابر کلیبی از کانادا فرودگاه مونترال

گزارش اخراج جابر کلیبی از کانادا
فرودگاه مونترال
سرانجام پس از حدود یک سال مبارزه علیه تصمیم دولت کانادا برای اخراج جابر کلیبی از این کشور به دلیل مبارزه او برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و علیرغم رد اتهام های اساسی دولت کانادا مبنیبر “تروریسم” قلمداد کردن مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی، و عضویت در سازمان های “تروریستی” توسط کمیسیون تحقیق، دولت کانادا حکم اخراج را به اجرا گذاشت و جابر کلیبی در 26 ژوئن ساعت 19 و 50 دقیقه از این کشور اخراج گردید.
علیه این اقدام نفرت انگیز دولت کانادا که نمایش مبتذل حمایت این دولت از ادامه حیات جمهوری جنایت کار اسلامی است، تظاهراتی در فرودگاه مونترال انجام گرفت که سازمان های سیاسی و افراد مختلف تا آخرین لحظه به اعتراض نسبت به دولت محافظه کار کانادا پرداختند.
جابر طی سخنانی به فارسی و فرانسه به افشای توطئه دولت کانادا علیه اپوزیسیون انقلابی ضد رژیم اسلامی پرداخت و ضمن سپاسگزاری از همه جریانات و افراد سیاسی و اجتماعی که طی سال گذشته از او حمایت کردند، همه را به ادامه مبارزه علیه جمهوری اسلامی و نظام سرمایه داری فرا خواند.
ژاک، از اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست انقلابی کانادا که این حزب از همان ابتدا یکی از اعضای فعال کمیته دفاع از جابر را تشکیل می داد، طی سخنان مبسوطی دلایل سیاسی اخراج جابر از کانادا را تحلیل کرد و نتیجه گرفت که دولت کانادا جابر را به دلیل پیگیری او در مبارزه و انترناسیونالیسم انقلابی اش از کانادا اخراج می کند در حالی که بسیاری از فرصت طلبان و رفرمیست ها که نان را به نرخ روز می خورند هیچگاه مشکلی برای اقامت در کانادا ندارند.
جگی سینگ، از فعالان سرشناس سازمان های “هیچکس غیر قانونی نیست”و “همبستگی بدون مرز” و …، از اعضای فعال کمیته دفاع از جابر نیز به دفاع از جابر پرداخت و به شدت اقدام دولت کانادا در اخراج جابر را محکوم کرد. او از شهامت و ایستادگی جابر و خانواده اش و تاثیر آن بر مبارزه عمومی علیه سیاست اخراج دولت کانادا سخن گفت و نتیجه گرفت که درست است که جابر از کانادا اخراج می شود ولی دست آوردهای سیاسی این مبارزه برای ما پیروزی محسوب می شود.
آخرین سخنران هادی، از رفقای انقلابی افغان و استاد علوم سیاسی در یکی از کالج های مونترال که طی یک سال گذشته خود و خانواده اش همواره در کنار ما بودند، از تجربه اش در زمینه “دموکراسی” و “حقوق بشر” در کانادا سخن گفت و اخراج جابر را به عنوان مثالی بارز در باسمه ای و ظاهری بودن این ادعاها در این کشور دانست.
سپس جابر در میان احساسات رفیقانه کسانی که در این تظاهرات شرکت کرده بودند به آنها بدرود گفت و برای سوار شدن به هواپیما و تشریفات مربوطه جمع را ترک نمود.
تظاهرات تا چند ساعت بعد، یعنی تا  پرواز جابر به پاریس ادامه یافت.
ما پیشاپیش از نارسایی های صدا که به دلیل شلوغی فرودگاه است، پوزش می خواهیم.
به دلیل اشکالات تکنیکی سخنان جابر در فرودگاه در فرصت بعدی به اطلاع خواهد رسید.
برای مشاهده گزارش کامل لطفاً به سایت ما مراجعه کنید :