خبرگزاری عرفان- گفتگوی اختصاصی با محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمد علی طاهری

محمود علیزاده طباطبایی: شکستن اعتصاب غذا شرط ضابطین برای اجازه ملاقات طاهری با خانواده

🔴 گفتگوی اختصاصی با محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمد علی طاهری
در آستانه چهل و هشتیمن روز از اعتصاب غذای اعتراضی «محمد علی طاهری»، وکیل مدافع این زندانی عقیدتی در تازه‌ترین گفتگویش از “فشار زیاد ضابطین بر قوه قضاییه و همچنین مشروط کردن اجازه ملاقات به شکستن اعتصاب غذا” خبر داده است. گفته شده این زندانی در اعتصاب غذا “زیر بار این شرط نرفته است.”

فشار فزاینده ضابطین پرونده بر قوه قضاییه
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، «محمود علیزاده طباطبایی» وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه تغییر خاصی در وضعیت حقوقی «محمد علی طاهری» صورت نگرفته است، گفته: «قوه قضاییه در تمام مراحل واقعا در چارچوب قانون عمل کرده است، ولى فشار ضابطین خیلی زیاد است.» او با اعلام اینکه اجازه ملاقات وکیل و خانواده با «محمد علی طاهری» داده نشده فاش کرده: «گفته‌اند به ایشان دست از اعتصاب بردارد تا ملاقاتش انجام بشود. زیر بار نمی‌روند.»

ادامه بازداشت بدون مبنای قانونی
وکیل مدافع این زندانی عقیدتی درباره ادعای “آسیب‌دیدگی عده‌اى در اثر درمان‌هاى محمد علی طاهری” و شکایت آنها گفته: «از شش سال پیش تا امروز که آقای طاهرى بازداشت شده، افرادی که باید شکایت مى‌کردند، باید مراجعه می‌کردند و کسی مراجعه نکرده است.»
«محمود علیزاده طباطبایی» درباره ادامه بازداشت و اتهامات احتمالی جدید تاکید کرده: «تا آنجایی که ما اطلاع داریم اتهام جدیدى به ایشان تفهیم نشده است. در نتیجه ادامه‌ى بازداشت ایشان به دلیل اتهامات سابق، مبناى قانونى ندارد.»
این در حالی است که هم‌اکنون «محمد علی طاهری» در چهل و هشتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی‌اش، کماکان ممنوع‌الملاقات است. او از یک‌شنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۵، تاکنون اجازه تماس یا ملاقات با همسر، وکیل و خانواده‌اش را نداشته است و از آن زمان از سرنوشت و وضعیت احتمالی او خبری از سوی دستگاه قضایی و مسوولان زندان اوین منتشر نشده است.
«محمد علی طاهری» از ۷ مهرماه ۱۳۹۵، در اعتراض به عدم اجرای قرار منع تعقیب و ممانعت از آزادی‌اش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
این شانزدهمین باری است که این زندانی عقیدتی در راستای احقاق مطالبات قانونی‌اش دست به اعتصاب غذای اعتراضی در زندان می‌زند.

📰 متن کامل گفتگو را در اینجا بخوانید و فایل صوتی را بشنوید:
https://goo.gl/TmRk38

📹 ویدیوی این گفتگو را در یوتیوب ببینید و دریافت کنید:
https://goo.gl/PuFTXn

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📢 صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
📢 کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews