خبرگزاری عرفان- آنجا که واقعیات عرفان حلقه وارونه می‌شوند/ پیوستن خانه مستند انقلاب اسلامی به صف تخریب‌چی‌ها!

آنجا که واقعیات عرفان حلقه وارونه می‌شوند/ پیوستن خانه مستند انقلاب اسلامی به صف تخریب‌چی‌ها!

یادداشتی درباره افزایش تولید برنامه‌های مستند در ایران در راستای تخریب محمد علی طاهری و مجموعه عرفان حلقه

برخوردی “سیاه و سپید” این بار از یک نهاد مدافع و مروج ارزش‌های اسلامی! نهادی که بودجه‌های کلان از بیت‌المال می‌گیرد تا بتواند در راستای تبیین و بسط ارزش‌های انقلاب اسلامی تاثیرگذارانه گام بردارد! خانه مستند انقلاب اسلامی که مدعی است در کارنامه‌اش بیش از ۶۰۰ مستند کوتاه و بلند ارزشی ساخته، این بار سراغ “عرفان حلقه” رفته است و می‌خواهد با سویه انقلابی و ارزشی، پرونده‌اش را بررسی کند و واقعیت را آن گونه که سفارش‌دهندگان و بودجه‌دهندگان آن می‌خواهد وارونه کند!
خبرگزاری مهر از رسانه‌های وابسته به نهادهای حکومتی، ایده نهایی و اساسی یک مستند تخریبی جدید را در تیتری کوتاه عنوان می‌کند “جن‌گیری که مدعی درمان بود” آن گونه که «حنیفا محمدی» کارگردانی بی نام و نشان و صدالبته ارزشی! اهداف این مستند را عنوان می‌کند “تمرکز بر روی بحث پزشکی عرفان حلقه است”. این کارگردان حکومتی گفته: «این دو روش شامل فرادرمانی و سایمنتولوژی است که با بررسی‌های ما مشخص شد هیچ گونه پایه علمی ندارد و حتی اسنادی که طاهری در مورد آنها منتشر کرده است جعلی و فوتوشاپ است.»
پر واضح است که مخاطبان ایرانی می‌دانند که همه امکانات مالی، فنی و رسانه‌ای از طرف حکومت در اختیار این بازیگران و کارگردانان امنیتی و ارزشی قرار دارد و متهم که همانا «محمد علی طاهری» بنیان‌گذار عرفان حلقه است، بیش از شش سال است که امکان پاسخ‌گویی علمی و عمومی را از او گرفته‌اند.
در همین راستا پیش‌تر نیز در دهم اسفندماه ۱۳۹۵، فیلم مستندی تحت عنوان «حلقه شیطان»، علیه «محمد علی طاهری» و مجموعه عرفان حلقه از شبکه ۳ سیما پخش شد. «محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع این زندانی این قبیل اعمال تخریبی علیه متهمی که در زندان به سر می‌برد را ”هتک حرمت و حیثیت فرد زندانی“ نامیده و آن را مغایر با اصل ۳۹ قانونی اساسی و ”عمل مجرمانه“ دانسته بود.
محتوایی که در فیلم مستند پخش شده در شبکه سه سیما به میلیون‌ها ایرانی از رسانه‌ای که بودجه آن از بیت‌المال تامین می‌شود، به شدت سفارشی، شرم‌آور و دروغ محض بود. وقایع و حقایقی که به نام فیلم مستند به مردم نشان داده می‌شود در نهایت ابتذال، تصویری کج و معوج و غیرواقعی از محمد علی طاهری که به عنوان متهم پس از شش سال تحمل حبس انفرادی به مخاطب ارائه می‌دهد.
حال پرسش اینجاست نهادهای حاکمیتی و امنیتی در طول سال و ماه چند زندانی دیگر را همچون «محمد علی طاهری» جلوی دوربین می‌آورد و از آنها اعترافات اجباری و یا برنامه مستند سراسر دروغ پخش می‌کند؟ چرا در مساله‌ای حقوقی پای نهادهای ارزشی و انقلابی و امنیتی باز می‌شود؟ دستگاه‌های امنیتی چرا برنامه‌ی تخریبی سفارش می‌دهند و از تمام امکانات ملی و سراسری استفاده می‌کنند؟
مستند «سپید و سیاه» به مدت ۵۰ دقیقه است و گفته شده “به زودی از رسانه ملی پخش خواهد شد.” می‌شود با اطمینان بیشتری گفت که حنای نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در میان مخاطبان تلویزیون ایران رنگی ندارد و با دیدن هر برنامه‌ای، تحت هر عنوانی برایشان مثل روز روشن است که دُمی که بیرون زده است از آنِ حکومتی‌ها و اطلاعاتی‌ها است!
در صورت پخش این مستند از رسانه “میلی” جمهوری اسلامی، شهروندان مسوول و وظیفه‌شناس که صدای حق و عدالت هستند دیگربار به عملکرد این سازمان اعتراض خواهند کرد و در دادگاه از سازندگان و آمران و عاملان شکایت قانونی خواهند کرد. می‌توان صدای اعتراض‌ها را بلند کرد تا صدا و سیما دیگر چنین برنامه‌های سراسر کذبی را به خورد مردم ندهد و جلوی پخش آن گرفته شود. نمی‌شود دید و سکوت کرد. این روزهای “سیاه و سپید” نیز می‌گذرد…

متن کامل یادداشت ابوالفضل کریمیان را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/gio1JQ
صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews