حمید قربانی – کوبانی پیروز شد، اما!

کوبانی پیروز شد، اما!

برای همه انسانهای کارگر، زحمتکش، سوسیالیست، کمونیست و آزادیخواه، جنگ هیچگاه امری مفید و دلخواه نبوده و نخواهد بود. ولی برای رهائی و رسیدن به جامعه ای که در آن جنک و مخصوصا عوامل جنگ آفرین که مهمترین و ریشه ای ترین آن مالکیت خصوصی و بویژه بر وسائل تولید و عوامل نگه دارنده اش یعنی دولت، مذهب و غیره می باشد، مجبور به جنگ هستیم و این جنگ ها را در تاریخ جنگ های طبقاتی و اجتناب ناپذیر نام نهاده اند. مخصوصا که در بیشترین مواقع دشمنان طبقاتی ما کارگران و زحمتکشان زن و مرد یعنی نیروهای وابسته به طبقه ی حاکمه ما را مورد تعرض قرار می دهند و خانه و کاشانه مان را در هم می کوبند تا ما را از این هم که هستیم برده تر کرده که گردن به هر چیزی که منافع شان ایجاب می کند، گذاریم و خفه شده و حرف نه زنیم و مرگ خود را انتظار بکشیم.

و یا اینکه وای به لحظه ای که آگاه شده ، متشکل گردیده وسازمان یافته باشیم و بمثابه انسانهای تولید کننده نعم مادی حقوق مان را طلب کنیم، آنها- طبقه حاکمه که در شرایط کنونی طبقه ی سرمایه دار امپریالیستی است، عنان از دست داده و از هر وسیله ای منجمله مزدورانی همچون داعش ها، طالبان ها، القاعده ها و نیروهای نظامی شان مانند ناتو و دولت های سرمایه داری امپریالیستی و نیز دولت های محلی استفاده می کنند و بر سرمان آنچه را که نباید می ریزند و خون ما را ضامن سود و ثروتمند شدن بیشتر خویش قرار می دهند. شاهد براین مدعا، به باورمن، این قدر زیاد هست که نیازی به آوردن فاکت نباشد.
درشرایط امروز، جنگ در خاور میانه، از جمله، جنگ نماینده گی داعش نیز از این قاعده کلی منتها با بی رحمی و قصاوت کم نطیر و نه بی نظیر، مستثنی نبوده و نیست. مردم کوبانی به مدت بیش از 4 ماه از همه طرف مورد هجوم همین داعش گرفتند، ولی آنها جنگیدند، مقاومت کردند، جان باختند، حماسه آفریدند و یاد استالنینگراد ها، دین بین فو ها و… را زنده کردند. با وجود برتری فوق العاده نیروی مهاجم و تروریست داعش که دولت های امپریالیستی بویژه آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا و تقریبا همه دولت های فاشیست و ارتجاعی منطقه را به نوعی باخود همراه داشتند، ولی اراده مستحکم انسانهای برخاسته به جنگ مرگ و زندگی بر توانائی وبرتری نظامی و لیجستگی و حتی انسانی پیروز شد و داعشیان با دادن تلفاتی که تا کنون برایشان غیرقابل قبول و در مخیله شان نمی گنجید عقب نشینی کرده و به قول معرووف، پا بفرار گذاشتند.
ولی ، اکنون شهر کوبانی و روستاهای اطراف آن ویران شده اند، همه چیز به یغما و غارت رفته است و چیز زیادی باقی نمانده است. مردم کوبانی و نیروهای سیاسی و دوستداران آنها در منطقه با یاری و همبستگی شروع به پاکسازی نه فقط از وجود تروریست های دست پرورده داعش بلکه خاک و سنگی کرده اند که از خرابی ها و ویرانی های چنین جنگ بی رحمانه ای برجای مانده است، اما شهر برای سکونت دیگر چهره زیبای خود را از دست داده است و غیر قابل سکونت گردیده است وبه گفته ی گزارشگران 60 درصد کاملا ویران گردیده است. و نیازمند مرمتی کلی و زیر بنائی است. در چنین شرایطی مردم زحمتکش و مستحکم و در یک کلمه نستوه و مقاوم یعنی زنان و مردان در کوبانی احتیاج به همه چیز زندگی از قیبل وسائل اولیه خانه،آشپز خانه و وسائل مدرن ارتباطی مانند پتوی گرم، لباس، تلویزیون، کامپیوتر، تلفن موبایل، دوربین و غیره دارند، برای همین است که باید با هر توانی که داریم به یاری شان بشتابیم. در هر شهر و کشوری کمیته های یاری رسانی به کوبانی و دیگر همطبقه ای هایمان را تشکیل دهیم و به جمع آوری هر نوع کمک و بویژه کمک مالی از آنجا که گسیل آن آسانتر است، بپردازیم و به دشمن طبقاتی نشان دهیم که ما هر چند فقیر هستیم، هر چند مورد استثمار وحشیانه شما قرار گرفته و می گیریم، ولی بدانید و آگاه باشید، به یاری همدیگر برخاسته و باز برخواهیم خاست*1.

تا یک انسان زحمتکش و کارگر آگاه و بنا بر این مبارز و یاریگر موجود است کوبانی ها تسخیر ناپذیر خواهند بود و شما ای پلیدان، ای جنایت کاران و ای قصابان انسان که برای افزایش و افزودن بر ثروت و سود سرمایه تان که دسترنج ما کارگران و زحمتکشان می باشد وبهره کشی و استثمار خصلت اساسی و ذاتی نظم سرمایه داری تان است، جهان ما را به یک قصابخانه تبدیل کرده اید، شکست می خورید. در نهایت پیروزی از آن ما خواهد بود.

همبستگی با مردم کوبانی و سایر نقاط جهان که مورد تعرض سرمایه داران و سگ های هارشده شان قرار گرفته اند، وظیفه خلل ناپذیر طبقاتی و انسانی و انترناسیونالیستی ماست.

زنده باد کوبانی ها، مرگ بر سرمایه، مرگ بر امپریالیسم و مزدوران تروریست و فاشیست اش.
5 فوریه 2015
حمید قربانی

—————————————
*1- تلفن تماس من – 0046708184793 می باشد. در ضمن با طلاع برسانم که یک سازمان کمک رسانی در سوئد وظیفه انتقال وسائل و رساندن آنها را به کوبانی به عهده گرفته است. می توان ازچنین امکاناتی در کشورهای دیگر نیز جستجو و پیدا کرد.