حسن رحمان پناه- تبلیغ و بزرگ نمایی برای سازمان مجاهدین ، بخشی از جنگ نیابتی در منطقە

تبلیغ و بزرگ نمایی برای سازمان مجاهدین ، بخشی از جنگ نیابتی در منطقە

حسن رحمان پناه

همایش پاریس مجاهدین خلق ایران در ٩ ژوئیە و دیدار مریم رجوی رهبر این سازمان طی چند روز اخیر خبر ساز و واکنش جمهوری اسلامی و طرفهای دیگر را به همراه داشت . روز شنبە ٣٠ ژوئیە ٢٠١٦ محمود عباس رئیس دولت خودگران فلسطین و رهبر سازمان آزادی بخش فلسطین در پاریس با مریم رجوی دیدار داشت . به نوشته سایت مجاهدین خلق ایران کە خبر این دیدار را پخش کرد، محمود عباس در این ملاقات “بر ضرورت مبارزه با بنیادگرایی و تروریسم در منطقه تأکید کرده است.” به نوشتە همین سایت مریم رجوی نیز “ایران را منشاء اصلی تفرقه و بنیادگرایی و تروریسم در همه منطقه” نامیده و گفته است که مردم ایران و منطقه باید “با اتحاد عمل، منطقه را از شر بنیادگرایی که کانون آن در تهران تحت حاکمیت ملایان است خلاص کنند.”
در واکنش به این دیدار، رژیم اسلامی حاکم بر ایران، توسط حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت “که محمود عباس دست‌نشانده آمریکا و مأمور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است. نامبردە همچنین اظهار داشتە “اینکه یک جناح فلسطینی سازشکار با صهیونیست‌ها که با فشار آمریکایی‌ها تسلیم اسرائیل شده است امروز در مقابل خط مقاومت ایستادگی می‌کند و با عناصر تروریستی دیدار می‌کند دور از انتظار نیست.”
از سوی دیگر و به گفتە “بی بی سی” برخی از رسانه‌های فلسطینی از منابعی که آنها را نزدیک به تشکیلات خودگردان معرفی کرده‌اند و بدون ذکر نام آنها نقل کرده‌اند” که این دیدار صرفا برای تبادل نظر بوده و تشکیلات خودگردان با وجود دخالت‌های ایران در امور فلسطینیان قصد دخالت در امور داخلی ایران را ندارد.
این دیدار در شرایطی صورت می گیرد کە بیش از ٣ هفتە قبل “امیر ترکی فیصل” شاهزادە بانفوذ دربار خانوادە سلطنتی السعود عربستان و فرزند پادشاە اسبق این کشور و وزیر اطلاعات پیشین عربستان در همایش سازماندهی شدە مجاهدین از سراسر اروپا در پاریس شرکت نمود و از مسعود رجوی رهبر اصلی سازمان مجاهدین خلق ایران بعنوان “مرحوم رجوی ” یاد کرد کە سوالات زیادی را در بارە مرگ مسعود رجوی یا زندە بودن آن به همراە داشتە است .
اگر چە منابع نزدیک به سازمان آزادی بخش فلسطین، دیدار محمود عباس با مریم رجوی را بی ارتباط با دیدار امیر ترکی فیصل قلمداد کردەاند، اما همه دادها و شواهد در شرایط کنونی و بویژه با توجە به تعمیق بحران منطقە و جنگ نیابتی میان ایران و عربستان کە در ظاهر با جنگ مذهبی شیعە و سنی اما در عمل بر سر هژمونی طلبی منطقە درحال آنجام است بی ربط نمی دادند.
امروز جمهوری اسلامی حاکم بر ایران در منطقە خاورمیانه و در تقابل با اسلام سنی سلفی کە عربستان سعودی آنرا نمایندگی میکند، با چاشنی اسلام بنیادگرای شیعی ، در جنگ نیابتی مستقیم در کشورهای عراق ،سوریە و یمن و در نبرد پنهان در کشورهای لبنان و فلسطین و دیگر ممالک حوزە خلیج فارس درگیر است. جنگ اقتصادی یا جنگ “نفت” هم کە لطمات غیرقابل جبرانی تا کنون و طی چند سال اخیر به اقتصاد بحرانی و مافیازدە ایران، توسط عربستان سعودی، با کاهش و پایین نگەداشتن قیمت نفت و افزایش صدور آن در بازارهای جهانی زدە، بر کسی پوشیدە نیست. امروز گفتە می شود کە ایران پایتخت چندین کشور عربی از جملە عراق،سوریە و لبنان را ادارە میکند کە برای رقبای منطقەای آن بویژه عربستاب سعودی قابل قبول نیست.
تردیدی در این نیست کە شناساندن و بزرگ نمایی جریان مذهبی و حاشیەای همچون سازمان مجاهدین خلق با گذشتە بدنامش در همکاری با رژیم بعث عراق ، از جملە حضور شاهزادە عربستان سعودی در همایش این سازمان در پاریس و دیدار محمود عباس(ابومازن) با مریم رجوی در روز شنبە ٣٠ ژوئن بخشی از پروژە عربستان سعودی در جنگ نیابتی با حکومت اسلامی ایران و بدیل سازی برای آن حکومت در تقابل با اقدامات مشابه ایران در منطقە است. امروز شواهد و مدارک غیرقابل انکاری در برقرای ارتباطات مجاهدین از خاک ترکیە و منطقە خودمختار کردستان عراق و فرودگاه اربیل (هوڵێر) با افراد مجاهدین در بغداد وجود دارد. همچنین اخبار روزهای گذشتە، مبنی بر امکان استقرار نیروهای سازمان مجاهدین خلق ایران در کردستان عراق با موافقت و چراغ سبز “مسعود بارزانی” رهبر حزب دمکرات کردستان عراق(پارتی) وجود دارد ، بخشی از پروژە عربستان سعودی و قطر برای ناامن کردن و بی ثباتی در ایران و جنگ نیابتی در منطقە است کە دور از انتظار نیست. ضمنآ کوشش عربستان با اتکا به دلارهای عظیم نفتی در ایجاد نامنی نظامی در مناطق مختلف ایران از دید کسی پنهان نیست و پاسخی به دخالت های جمهوری اسلامی در جنگ نیابتی در کشورهای عربی است.
اقدامات عربستان در جهت الترناتیوسازی در مقابل جمهوری اسلامی، از پاریس تا اقلیم کردستان، از شرق ایران تا غرب و جنوب این کشور ، اقدامی ضدانسانی ، ضد مردمی و تبدیل کردن ایران به عراق ، سوریە ، یمن و لیبی دیگر و بسیار حشن تر و وحشتناکتر از آنان است. دلارهای نفتی عربستان سعودی خون کثیف و به شدت الودەای است کە در رگ های هر جریان و جامعەای تزریق شود ، علارغم سرمستی های اولیە ، آن جریانات و کل جامعە را به فساد و تباهی و نابودی سوق خواهد داد. اقدامی کە رقیب منطقەای آن ایران از بدو به قدرت رسیدنش در جنبش فلسطین آنجام داد و اکنون در کشورهای دیگر آن را تداوم و پیگیری می نماید و سم قاتل این حرکت ها و انحطاط و تباهی جریانات و ممالک تحت نفوذ آن گردید.
سازمان مجاهدین خلق ایران جریان حاشیەای و بی اعتبار در جامعە ایران است. این جریان با حمایت از جمهوری اسلامی در بدو به قدرت رسیدن، با همکاری بیدریغ رژیم فاشیست عراق و همکاری این کشوردر جنگ ٨ سالە ایران و عراق و در سرکوب قیام مردم این کشور در رویدادهای اوایل دهە ٩٠ قرن بیست، با لابیگری در پارلمانهای اروپا و آمریکا و فراهم نمودن ثروت عظیم مالی و پول های نفتی از ممالک عربی ، با برنامه ارتجاعی و مذهبی برای ادارە آیندە جامعە ایران و از جملە حجاب سرخ رهبر آنان کە سند بندگی و بردگی نیمی از جامعە ایران، زنان است، با راه اندازی پروژە به شدت ارتجاعی “انقلاب ایدئولوژی” در صفوف سازمانی خود و تصفیەهای خونین و با مخفی کردن مرگ ویا وجود رهبر سازمان، مسعود رجوی و تبدیل کردن آن به مهدی موعود (امام دوازدهم شیعیان) کە قرار است در زمان مناسب به صفوف “اهل بیت و امامت” بازگردد، جریانی است ارتجاعی ، بورژوای و برای حال و آیندە جامعە ایران خطرناک و زمینه آنجام جنگ نیابتی در داخل ایران و کشاندن این جامعە به سوی پرتگاه وحشتناک ، کە در تاریخ گذشتە خود نیز آنرا به همراه دارد ، از چنین ظرفیتی برخوردار است. سازمان مجاهدین خلق ایران ، مطابق برنامه و اسناد آن برای ادارە جامعە ایران ، یک جمهوری اسلامی دیگر، اما بدون عمامه و ریش است.
مسیر پایان بخشیدن به عمر ضدانسانی و سرکوبگرانه رژیم اسلامی حاکم بر ایران ، نه از راه و طریق جنگ نیابتی و نه تبدیل ایران به عراق ، سوریە، یمن و لیبی ، بلکە از مسیر سازماندهی تودەهای کارگر و زحمتکش برای انقلاب و سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی گذر میکند. در مقابل تزریق دلارهای کثیف عربستان و سلاح های مرگ بار این کشور و متحدینش به صفوف اپوزسیون بورژوای ایران در گوشە و کنار این کشور باید مواظب بود و با اگاهی و اتحاد آنرا خنثی کرد.
٣١ ژوئیە ٢٠١٦