حزب کمونیست کارگری ایران-۱۲۰ هزار کارگر نفت خواهان افزایش دستمزد شدندکارگران نفت تحرکات مهمی را شروع کرده‌اند

۱۲۰ هزار کارگر نفت خواهان افزایش دستمزد شدند
کارگران نفت تحرکات مهمی را شروع کرده‌اند


افزایش حقوق ها و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، تبدیل قراردادهای موقت و پیمانی به قراردادهای مسقیم، رفع تبعیضات و یکسان سازی حقوق ها، حق بدی آب و هوا و سختی کار از اهم خواست های فوری ۱۲۰ هزار کارگر نفت است. این خواست ها توسط تعدادی از کارکنان نفت و بدنبال همفکری جمعی کثیری از آنها در نامه ای از طرف ۱۲۰ هزار کارگر نفت به صورت نامه در اختیار مراجع دولتی قرار گرفته است. این مطالبات خواست کارگران پتروشیمی ها و ماشین سازی ها و ذوب آهن اصفهان و کارگران در سراسر کشور است.

این سومین حرکت بزرگ کارگران نفت در سال جاری است. کارگران در خرداد ماه با طوماری ۱۰۵۰۰ نفره خواست های خود را مطرح کردند و در ۱۷ آذر قصد داشتند همراه با خانواده های خود از سراسر کشور در مقابل ساختمان وزارت نفت در تهران دست به تجمع بزنند و دولت را برای افزایش دستمزد و سایر خواست های خود تحت فشار قرار دهند که بدلیل فشارهای امنیتی عملی نشد. کارگران اعلام کرده بودند به مبارزه خود برای افزایش دریافتی ها و دستمزد ادامه خواهند داد. و اکنون کارگران در حرکتی قدرتمندتر، خواست های خود را به نمایندگی از ۱۲۰ هزار کارگر نفت که شاهرگ های اقتصاد کشور را در دست دارند مطرح کرده اند.

این تحرکات بازتاب فضای داغ اعتراضی ای است که در میان کارگران صنعت نفت و در میان سایر مراکز کارگری و همینطور معلمان و پرستاران جریان دارد. این تحرکات پیش درآمد حرکت های سراسری قدرتمندی است که با توجه به ناتوانی حکومت در پاسخگویی به ساده ترین خواست های کارگران و سیاست ریاضت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی حکومت در چشم انداز قرار گرفته است. با تمام قوا باید از این اعتراضات حمایت کرد. همبستگی عمومی که در میان بخش های مختلف مردم علیه فقر و محرومیت و شکاف عمیق طبقاتی و علیه فساد گسترده در میان مقامات و آیت الله ها و ارگان های حکومت، شروع شده باید هرچه بیشتر تقویت شود و به طوفانی از اعتصابات و اعتراضات سراسری و متحد و با طرح روشن و شفاف خواستهای اساسی کارگران تبدیل شود.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ دی ۱۳۹۵، ۵ ژانویه ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer