حزب کمونیست کارگری ایران-کارگران ایران ترانسفو به اعتصاب و تظاهرات ادامه میدهند جمهوری اسلامی به حربه اخراج و دستگیری متوسل شده است

کارگران ایران ترانسفو به اعتصاب و تظاهرات ادامه میدهند
جمهوری اسلامی به حربه اخراج و دستگیری متوسل شده است

در نهمین روی اعتصاب کارگران ایران ترانسفو، دیروز چهارشنبه ۱۳ مرداد، دو نفر از کارگران این کارخانه آقایان رحیمی و نعلبند زنجانی که سوابق طولانی در این کارخانه دارند، بدستور مراجع قضایی حکومت بازداشت شدند که بعدا با وساطت برخی مقامات حکومتی و از ترس گسترش اعتراض کارگران آنها را پس از چند ساعت آزاد کردند. طبق گزارشات منتشر شده این دو نفر و مسئول کمپینی که کارگران برای جلب حمایت سازمان داده اند از کارخانه اخراج شده و حق شرکت در تجمع اعتراضی کارگران از آنها سلب شده است.

علاوه بر دستگیری و اخراج کارگران، یکی از ارگان های سرکوب حکومت، کانال تلگرامی که کارگران برای انتشار اخبار اعتراض خود سازمان داده بودند را از دست کارگران خارج کرده و در اولین اقدام خود دست به انتشار خبر جعلی پایان اعتصاب زده است، اما کارگران به اشکال مختلف و هرروزه فیلم و عکس و گزارش اعتراض خود را منعکس میکنند و همچنان بر اعتصاب و ادامه مبارزه خود پافشاری میکنند. امروز در دهمین روز اعتصاب، یک روز پس از دستگیری و اخراج همکارانشان، کارگران اعتصابی توفنده تر و پرشورتر از روزهای دیگر در محوطه کارخانه راهپیمایی کردند و شعار دادند و اعلام کردند مومنی (از مدیران شرکت) را فراری میدهیم و تا آخر برای تحقق مطالبات خود ایستاده ایم. کارگران اعتصابی اعلام کرده اند که روز شنبه ۱۶ مرداد اعتراض بزرگتری سازمان خواهند داد.

حزب کمونیست کارگری اقدامات سرکوبگرانه حکومت را شدیدا محکوم میکند و از اعضای خانواده های کارگران میخواهد مانند همسران کارگران معدن آهن بافق به میدان بیایند، در تجمع کارگران بویژه در روز شنبه ۱۶ مرداد شرکت کنند و در مرکز شهر با برپایی چادر و هر شکل دیگری که ممکن میدانند مردم آزاده شهر را به همبستگی با کارگران اعتصابی تشویق کنند. حزب از جوانان و مردم معترض شهر میخواهد کمیته ها و جمع های همبستگی با کارگران اعتصابی تشکیل بدهند، مردم را به حمایت تشویق کنند و اخبار و گزارشات این اعتراض بزرگ و شکوهمند را هرچه بیشتر منعکس کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۴ اوت ۲۰۱۶
Avsnitt för bifogade filer