حزب کمونیست کارگری ایران-کارگران آلومینیوم المهدی به حمایت از همکاران اخراجی خود برخاستند

کارگران آلومینیوم المهدی به حمایت از همکاران اخراجی خود برخاستند

بیش از ۳۰۰ کارگر کارخانه آلومینیوم المهدی در بندرعباس در اعتراض به اخراج ۴۰ نفر از همکارن خود دست به اعتصاب زدند و در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند. کارگران خواهان بازگشت به کار همکاران خود و نیز پرداخت حق افزایش تولید هستند که مدتی است توسط کارفرما بالا کشیده شده است.

اقدام کارگران آلومینیوم سازی الگویی است که در کلیه مراکز کارگری باید به کار گرفته شود. کارفرماها به تدریج اخراج میکنند تا با اعتراض عمومی کارگران مواجه نشوند. این تاکتیک شناخته شده ای است. این تاکتیک را باید به شکست کشانید. در مقابل هر تک اخراجی کل کارگران باید دست از کار بکشند و اعتراض کنند تا همکار خود را به کار بازگردانند. وگرنه فردا نوبت خود آنها است.

کارگران المهدی تجارب گرانبهایی در مبارزات خود دارند. از جمله سال گذشته در فراخوانی به خانواده های خود و مردم شهر برای شرکت در تجمع اعتراضی آنها روز ۱۵ اردیبهشت ۳۰۰۰ نفر از مردم و اعضای خانواده های کارگران به تجمع کارگران کارخانه در مقابل استانداری پیوستند و تجربه جدیدی را به کارگران در سراسر کشور ارائه دادند. جدال میان کارگران و کارفرمای آلومینیوم سازی حول مساله اخراج سابقه ای طولانی دارد و در طول یکسال گذشته کارگران بارها و بارها دست به اعتصاب و تجمع زده اند و هر بار عقب نشینی هایی به کارفرما تحمیل کرده اند. اینبار نیز با اتحاد و یکپارچگی ۲۴۰۰ کارگر کارخانه و با همراه کردن خانواده ها و مردم شهر میتوانند جلو اخراج کلیه همکاران خود را بگیرند و درسی فراموش نشدنی به کارفرما و ارگانهای دولتی همراه کارفرما بدهند. این تنها راهی است که میتوانند امنیت شغلی کل کارگران را تضمین کنند.

امروز بیش از هر زمان جلب همبستگی سایر مردم معترض و از جمله خانواده های کارگری حیاتی و در عین حال عملی است. مردم آماده اند از کارگران و خواست هایشان حمایت کنند این کارگرانند که باید نیروی مردم را با خود علیه مفتخوران حاکم همراه کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۴ اسفند ۱۳۹۵، ۲۲ فوریه ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer