حزب کمونیست کارگری ایران-معلمان فراخوان تجمع سراسری داه‌اند۱۹ اسفند ساعت ۱۰ تا ۱۲

معلمان فراخوان تجمع سراسری داه‌اند
۱۹ اسفند ساعت ۱۰ تا ۱۲


تجمع در تهران و استانهای مرکزی: مقابل مجلس
مراکز استانها: مقابل اداره کل آموزش و پرورش
شهرستانها: مقابل اداره آموزش پرورش آن شهرستان

در فراخوانی که معلمان منتشر کرده‌اند بر خواست های مهم آنها و مشخصا بر دو خواست افزایش حقوق ها و پایان دادن به امنیتی کردن آموزش و پرورش تاکید شده است. معلمان در بیانیه خود خواهان افزایش فوری حقوق، رسمی کردن کلیه معلمان قراردادی و پیمانی و تامین امنیت شغلی آنها، بیمه پزشکی مناسب برای معلمان شاغل و بازنشسته ، آزادی اسماعیل عبدی، لغو هر نوع محکومیت فعالان صنفی فرهنگیان اعم از زندان، انفصال از خدمت و تبعید و جبران خسارت وارد شده بر آنها و کنار گذاشتن نگاه امنیتی به مبارزات معلمان و همچنین بازگرداندن پولهای اختلاس شده فرهنگیان شده اند.

شعارهای معلمان در تجمعات اعتراضی قبلی که خواستهای مهم آنها را بیان میکند، عبارتند از:
خط فقر ٤ میلیون، حقوق ما ۱ میلیون
بیمه کارآمد، درمان رایگان است
آموزش رایگان حق کودکان ماست،
آموزش را کالایی نکنید
مدارس استاندارد حق طبیعی فرزندان ماست
ما تعلیم و تربیت مدرن و بروز و مبتنی بر نیازهای جامعه و غیر متمرکز می خواهیم
یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه
ما خواهان حذف فضای امنیتی از آموزش و پرورش می باشیم
معلم زندانی آزاد باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
اسماعیل عبدی آزاد باید گردد، جای معلم زندان نیست
معیشت منزلت سلامت حق مسلم ماست
نوبت ما که میشه خزانه خالی میشه
تا حقمان نگیریم ازپا نمی نشینیم
این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی
کارگر، معلم، دانشجو، اتحاد اتحاد

کمپین «بودجه عادلانه برای افزایش حقوق معلمان و بهبود کیفیت آموزش در مدارس» نیز که از چند هفته قبل توسط معلمان سازمان داده شده است یک کمپین مهم معلمان برای خواست افزایش دستمزدها است که تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار معلم آنرا امضا کرده اند و اسماعیل عبدی نیز در پیامی از زندان اوین از این بیانیه حمایت کرده است. در بخشی از بیانیه این کمپین آمده است:
“ما خواهان افزایش سهم این وزارتخانه در بودجه مصوب ١٣٩٦ هستیم به ‌طوریکه برای پرداخت حداقل حقوق پایه برای هر معلم، معلمان بازنشسته و کارمندان اداری و خدماتی به مبلغ سه میلیون تومان اعتبار لازم پیش بینی گردد و شرایط و اعتبارات ضروری برای بهبود کیفیت آموزشی در مدارس کشور بخصوص برای دانش آموزان مناطق محروم پیش بینی شود”.

خواست های معلمان، خواست های همه مردم است و شایسته است که از جانب کلیه مردم، خانواده های دانش آموزان، کارگران و تشکل های کارگری، دانشجویان و استادان دانشگاهها و کلیه نهادها و تشکل های مردمی در سراسر کشور قاطعانه مورد حمایت قرار گیرد. کلیه معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در سراسر کشور و خانواده های آنها را به شرکت هرچه گسترده تر در تجعات ۱۹ اسفند فرامیخوانیم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۵ مارس