حزب کمونیست کارگری ایران-زنده باد کارگران آلومینیوم هرمزگان

زنده باد کارگران آلومینیوم هرمزگان

کارگران آلومینیوم المهدی در هرمزگان ضمن اعلام همبستگی با کارگران آذرآب اراک، خواهان برخورد قاطع با مسببین ضرب و شتم آنها شدند. این اقدام بسیار شکوهمند را باید در سراسر کشور به یک سنت تبدیل کرد.

جنبش کارگری در سالهای گذشته به سنت های نوین و شکوهمندی دست زده است. حضور خانواده های کارگری در اجتماعات اعتراضی، همبستگی میان کارگران و معلمان که هرروز عمق و دامنه بیشتری پیدا میکند، همبستگی دانشجویان با کارگران، معلمان و بازنشستگان، مبارزه متحد و همزمان کارگران هپکو و آذرآب اراک، دست زدن به اعتراضات سراسری توسط کارگران مخابرات و فشار قوی برق، معلمان و بازنشستگان و بخش های دیگری از جنبش کارگری، کمپین علیه امنیتی کردن اعتراضات و مبارزه برای آزادی کارگران و معلمان زندانی، همبستگی باشکوه مردم تهران و سایر شهرها با کارگران آتش نشانی بدنبال فاجعه پلاسکو، خواندن سرودهایی که یادآور روزهای انقلاب ۵۷ است و انقلاب آتی را یادآوری میکند در راهپیمایی های کارگران، بیانیه های کارگران و معلمان زندانی و تشکل های کارگری، اینها همه سنت های ارزشمندی است که چهره تازه ای و وزن سیاسی تازه ای به جنبش کارگری داده است.

اقدام کارگران آلومینیوم المهدی در نوع خود تازه و بسیار مهم است و مقدمه یک جنبش وسیع همبستگی کارگری است. جا دارد این اقدام توسط کارگران مراکز مختلف کارگری در سراسر کشور و بطور مشخص شرکت های واگن پارس، کمباین سازی و ماشین سازی اراک، به عنوان شیوه ای از همبستگی با هم طبقه ای های خود بدست گرفته شود و هر تعرضی به کارگران با موجی از اعتراض به سرکوبگران و همبستگی با کارگران پاسخ داده شود.

کارگران آذرآب و هپکو اراک شایسته بیشترین حمایتند. باید آمرین و سازماندهندگان حمله به کارگران معرفی و محاکمه شوند. خبرها حاکی از بازداشت ۱۲ کارگر این دو کارخانه است. کارگران بازداشتی باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند و به خواست های کارگران باید فورا جواب داده شود. همبستگی با کارگران آذرآب و هپکو گام مهمی در اتحاد کارگران برای مقابله با سرمایه داران و دولت سرکوبگر آنها است.

زنده باید کارگران آلومینیوم المهدی در هرمزگان
زنده باد همبستگی سراسری با کارگران اراک

حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷
2 bilagor

Klicka här för att Svara, Svara alla eller V