حزب کمونیست کارگری ایران – زندانیان سیاسی بیش از هر زمان نیاز به حمایت دارند

زندانیان سیاسی بیش از هر زمان نیاز به حمایت دارند

جمهوری اسلامی همراه با گسترش اعتراضات مردم و تعمیق بحران درونی خود، بازداشت فعالین کارگری و سایر اعتراضات را گسترش داده، احکام سنگینی علیه آنها صادر کرده و فشار بر زندانیان سیاسی را شدت داده است. این آشکارا تعرضی به کل کارگران و مردم و تلاشی در جهت عقب راندن فضای اعتراض در جامعه است. با تمام قوا در مقابل این تعرض حکومت بایستیم.

 

ما مردم، ما احزاب و فعالین و تشکلهای سیاسی مدافع حقوق انسانی میتوانیم و باید با کارزار و مبارزه ای متحدانه و گسترده  این تعرض را به شکست بکشانیم و حکومت اسلامی سرمایه داران را عقب برانیم. دفاع از زندانیان سیاسی نه تنها دفاع از انسان هایی است که بخاطر اعتراض به جمهوری اسلامی دستگیر شده اند بلکه همچنین به معنی دفاع از آزادی بیان و عقیده، دفاع از حقوق کودک، دفاع از حقوق زنان، دفاع از کارگر و دفاع از حرمت و حق زندگی برای همه مردم است. جرم محکومین به زندان توهین به خامنه ای، توهین به مقدسات، اجتماع و تبانی علیه «امنیت کشور»، اعتراض به بیحقوقی زنان و اسیدپاشی اوباش حکومت به صورت زنان، اعتراض به اعدام، تلاش برای متشکل کردن کارگران، هدایت اعتصابات و اعتراضات کارگران علیه جهنم موجود، تلاش برای متشکل کردن معلمان و اعتراض به نابرابری و بیحقوقی، تهیه فیلم و آهنگ و در یک کلام جرم آنها اعتراض به حکومتی است که جز فقر و فلاکت و بی حقوقی حاصلی برای مردم نداشته است.

 

حزب کمونیست کارگری همه مردم منزجر از این حکومت و نظام نکبت اسلامی، همه مردم معترض به فقر و حقوق های چند بار زیر خط فقر، مردم معترض به فساد حکومتیان، به نابرابری و تبعیض و سرکوب و بیحقوقی را فرامیخواند که با خواست آزادی بی قید و شرط فوری کلیه زندانیان سیاسی و لغو کلیه احکامی که علیه فعالین کارگری و معلمان معترض و سایر فعالین اجتماعی صادر شده است، اعتراض خود را گسترش دهند و در هر فرصت و تجمع و اعتراضی این خواست را با صدای بلند اعلام کنند.

 

از وحید صیادی نصیری، آرش صادقی، مهدی و حسین رجبیان، علی شریعتی، امیر امیرقلی، محمد علی طاهری و مرتضی مرادپور، زندانیان سیاسی که در اعتراض دست به اعتصاب غذا زده اند، تا آتنا دائمی و ماهرخ ابراهیمی که اخیرا دستگیر شده اند، از اسماعیل عبدی و مهدی فراهانی شاندیز تا سعید شیرزاد و بهنام ابراهیم زاده، از بهنام موسیوند تا علی معزی و مرتضی مرادپور و رسول رضوی و از اسماعیل عبدی از فعالین معلمان که به ۶ سال زندان محکومت شده و اخیرا دستگیر شد تا جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد که به ۱۷ سال و ۱۱ سال زندان محکوم شده اند، و دهها و صدها زندانی سیاسی دیگر باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند و کلیه پرونده هایی که علیه آنها تشکیل شده فورا لغو شود. اینها شایسته بیشترین حمایت اند. اتهام اقدام علیه امنیت کشور و توهین به رهبری و مقدسات و جرم سیاسی باید برای همیشه پایان داده شود.

 

دستگیری فعالین اعتراضات نشانه قدرت حکومت نیست. ناشی از وحشت حکومت از گسترش اعتراض است. آنها میدانند چه خشم و عصیانی در جامعه زبانه میکشد. صفوف شکننده و بی آبروی خود را میبینند، از بن بست سیاسی و اقتصادی خود باخبرند و راه چاره را در تشدید فشار به مردم و گسترش دستگیری فعالین میبینند. با اعتراض متحدانه و سراسری میتوان حکومت را از این تعرضات پشیمان کرد و عقب راند.

 

حزب کمونیست کارگری کلیه مردم معترض و آزاده، کلیه تشکل ها و فعالین اجتماعی و کلیه کارگران و معلمان و دانشجویان در ایران و کلیه سازمان های کارگری و مدافع حقوق انسان در سراسر جهان را فرامیخواند که مبارزات خود را علیه حکومت منحوس اسلامی گسترش دهند و این حکومت را برای آزادی زندانیان سیاسی و لغو کلیه احکامی که علیه فعالین صادر شده، تحت فشار بیشتر قرار دهند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ آذر ۱۳۹۵، ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶