حزب کمونیست کارگری ایران-دانشجویان بهباری دست به تجمع سراسری زدند

دانشجویان بهباری دست به تجمع سراسری زدند

روز شنبه ۱۵ مهرماه دانشجویان بهیاری شیراز، مشهد، سنندج، خرم آباد، ارومیه، زنجان، همدان و ایلام و برخی شهرهای دیگر دست به تجمعات اعتراضی زدند و علیه وضعیت استخدامی خود اعتراض کردند.

دانشجویان میگویند وزارت بهداشت دو سال قبل با قول استخدام بعنوان بهیار از هر دانشجو ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شهریه گرفته اما بعدا زیر قول خود زده و نه تنها جذبی وجود ندارد بلکه شرح وظایفمان هم کمک بهیاری است. این دانشجویان که تعداد آنها ۱۰ هزار نفر میباشد متحدانه دست به تجمعات اعتراضی علیه وزارت بهداشت زدند و خواهان استخدام بعنوان بهیار و یا غرامت شدند.

نکته قابل توجه اعتراض متحد و سراسری آنها است که امکان حرکات متحد و قدرتمند به آنها میدهد. اعتراضات سراسری یک پیشروی بزرگ است که توسط معلمان و بازنشستگان، کارگران مخابرات و آتش نشانی، کارگران فشار قوی برق و بخشهای دیگری از کارگران مراکز مختلف شروع شده است و قدرت تازه ای به جنبش کارگری داده است. بر متن این اعتراضات زمینه شکل گیری تشکل های توده ای نیز فراهم شده است.

حزب کمونیست کارگری از اعتراضات دانشجویان بهیاری قاطعانه حمایت میکند و سایر دانشجویان را به حمایت از خواست بحق آنها فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶ مهرماه، ۸ اکتبر ۲۰۱۷