حزب کمونیست کارگری ایران -جمهوری اسلامی دست به جنایت دیگری در زندان رجایی شهر زد

جمهوری اسلامی دست به جنایت دیگری در زندان رجایی شهر زد


امروز ۱۲ مرداد جمهوری اسلامی دست به جنایت دیگری زد و تعدادی از زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر منتسب به اهل سنت را اعدام کرد. جانیان اسلامی حتی اسامی و تعداد اعدام شدگان را اعلام نکرده اند.

روز ۱۱ مرداد ۳۶ زندانی منتسب به مذهب سنی که در بیدادگاههای حکومت اسلامی به اعدام محکوم شده بودند به سلولهای انفرادی تحت نظارت سپاه پاسداران منتقل شدند و سحرگاه امروز تعدادی از آنها بدون اینکه به خانواده های آنها امکان ملاقاتی داده شود، به چوبه دار آویخته شدند. کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی اسامی تعدادی از اعدام شدگان را به این شرح اعلام کرده است: شهرام احمدی، شاهو ابراهیمی، بهمن رحیمی، مختار رحیمی و یاور رحیمی. تعدادی از اعدام شدگان از جمله شهرام احمدی که چند سال قبل برادرش نیز اعدام شد، بشدت مورد شکنجه قرار گرفته اند. حزب کمونیست کارگری صمیمانه به بستگان این افراد تسلیت میگوید و با آنها ابراز همدردی میکند.

ماموران امنیتی و لباس شخصی‌های ماسک دار بهشت زهرا را محاصره کرده و به نزدیکان این زندانیان اجازه ندادند تا از نزدیک شاهد دفن عزیزان خود باشند. گفته میشود که بدنبال این جنایت جو زندان رجایی شهر متشنج شده و زندانیان دست به اعتراض زده اند و جمهوری اسلامی آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

حزب کمونیست کارگری جنایت جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم میکند و از همه مردم آزاده ایران و افکار عمومی انساندوست در سراسر جهان میخواهد این جنایت را محکوم کنند و به جمهوری اسلامی فشار آورند که دست از اعدام بردارد و کلیه احکام اعدام را ملغی کند.

جمهوری اسلامی در حالیکه در بحران همه جانبه ای دست و پا میزند و تشنج در صفوفش بالا گرفته و از پاسخگویی به ساده ترین نیازهای مردم ناتوان است، تلاش میکند با اعدام و سرکوب مردم را مرعوب کند، با اعدام معتقدین به مذهب سنی جنگ شیعه سنی راه بیندازد و جلو گسترش مبارزات مردم را که از هر طرف سر بلند کرده است بگیرد. این تلاش خبیثانه را باید به شکست دیگری برای جمهوری اسلامی تبدیل کرد. جمهوری اسلامی را باید سرنگون کرد و از شر جنایات هر روزه و فقر و محرومیت و بیحقوقی که به اکثریت مردم تحمیل کرده است رها شد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۲ اوت ۲۰۱۶