حزب کمونیست کارگری ایران -به اتحادیه های کارگری و سازمان های مدافع حقوق انسان کارگران و مردم ایران از شما انتظار حمایت دارند

به اتحادیه های کارگری و سازمان های مدافع حقوق انسان

کارگران و مردم ایران از شما انتظار حمایت دارند

از سرکوب سیستماتیک کارگران، زنان و جوانان در تمام دوران حکومت اسلامی بخوبی مطلع هستید. اما آیا اطلاع دارید که جمهوری اسلامی ۱۷ کارگر معدن طلای آق دره تکاب در استان آذربایجان غربی را با شکایت کارفرما و حراست (ارگان سرکوب کارگران در درون کارخانه) و به جرم اعتراض به اخراج به شلاق بست و به هر کدام از آنها ۳۰ تا ۱۰۰ ضربه شلاق زد؟

این اولین بار نیست که کارگران معترض شلاق میخورند. صدیق امجدی، فارس گویلیان و حبیب الله کلکانی روز ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ بدلیل شرکت در مراسم اول مه شلاق خوردند. اسفند ۱۳۹۲ پیمان نودینیان را از کلاس درس در سنندج احضار کردند و ۲۰ ضربه شلاق زدند. حکم ۳۷ ضربه شلاق در مورد سیاوش اسلامی روز ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در دادگاه انقلاب اسلامی ساری به اجرا درآمد و همه این موارد به اطلاع شما رسیده است. قربانیان شلاق فقط کارگران نیستند. بارها زنان بدلیل عدم رعایت حجاب اسلامی شلاق خورده اند و روز ۲۶ مه، ۳۵ دختر و پسر را به جرم جشن فارغ التحصیلی مختلط (دختر و پسر) و صرف مشروب ۹۹ ضربه شلاق زدند.

در ماه اوت ۲۰۱۴ چهار نفر از کارگران پتروشیمی رازی در بندر امام به ۵۰ ضربه شلاق و شش ماه زندان محکوم شدند اما حکم به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمده است. در مارس ۲۰۱۵ پنج کارگر معدن چادرملو در یزد به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی به حبس تعلیقی و شلاق و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند و همچنان در انتظار رای نهایی در دادگاه تجدید نظر هستند.

اینجا حتی بحث از استثمار بیرحمانه و محرومیت کارگران ایران از حق تشکل و اعتراض نیست. اینجا تاکید ما این است که جمهوری اسلامی گستاخی را به جایی رسانده که کارگر و معلم و جوان فارغ التحصیل را به شلاق می بندد تا آنها را تحقیر و شخصیت شان را خرد کند و بویژه مانع ایجاد تشکل های مستقل از دولت شود.

سرکوب کارگران و اعدام ها در دوران ریاست جمهوری اسلامی روحانی تشدید شده و در حال حاضر تعدادی از رهبران کارگری و معلمان بدلیل اعتراض به بیحقوقی و دستمزدهایی که طبق آمار خود حکومت چهار بار زیر خط فقر است، در زندان به سر میبرند. از جمله جعفر عظیم زاده که به شش سال زندان محکوم شده ۳۴ روز است در اعتصاب غذا است و خطر جانی او را تهدید میکند، بهنام ابراهیم زاده پس از سپری کردن ۵ سال زندان به ۹ سال زندان دیگر محکوم شد، محمد جراحی به ۵ سال زندان محکوم شده و در حالیکه به سرطان تیروئید مبتلاست پنج سال است در زندان به سر میبرد. برای دهها نفر از فعالین کارگری و معلمان نیز احکام سنگینی صادر شده و هر از گاهی تعدادی از آنها را دستگیر و روانه زندان میکنند.

انتظار داریم جمهوری اسلامی و سیستم قضایی به تمام معنی جنایتکارانه آنرا بخاطر اعمال قرون وسطایی قاطعانه محکوم کنید. به جمهوری اسلامی فشار بیاورید که به شلاق زدن کارگران و جوانان پایان دهد و این نوع مجازات های قرون وسطایی ممنوع شود، کارگران و معلمان زندانی و سایر زندانیان سیاسی که در دادگاههایی فاقد کوچکترین استاندارد یک دادگاه محکوم شده اند را فورا آزاد کند، کلیه پرونده هایی را که برای کارگران و معلمان معترض درست کرده است ملغی کند و اتهام اقدام علیه امنیت کشور از پرونده فعالین کارگری حذف شود.

اصغر کریمی

از طرف حزب کمونیست کارگری ایران

۱ ژوئن ۲۰۱۶