حزب کمونیست کارگری ایران-افزایش سهم نهادهای مذهبی از بودجه و تعرض به نان شب مردم

افزایش سهم نهادهای مذهبی از بودجه و تعرض به نان شب مردم

در بودجه سال ٩٧ قرار است حداقل ٣١٠٠ میلیارد تومان صرف مساجد و امامزاده ها و تربیت گله آخوند و سایر موسسات مذهبی شود.

بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای سال آینده ٨٩٧ میلیارد تومان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ٤٨ میلیارد تومان، سازمان تبلیغات اسلامی ٤٣٠ میلیارد تومان، جامعه المصطفی ٣٠٤ میلیارد تومان، شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه ٢٧٢ میلیارد تومان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ٣٣٠ میلیارد تومان، موسسه نشر کتابهای خمینی و آموزش و پژوهش خمینی ١٠٠ میلیارد تومان و دهها موسسه اسلامی دیگر یعنی جمعا بیش از ٣١٠٠ میلیاردتومان. بودجه همه موسسات مذهبی در سال آینده چندین درصد افزایش یافته است. به این لیست باید هزینه های هنگفتی که صرف مسجد و امامزاده و تولید آخوند و سایر موسسات مذهبی در عراق و یمن و سوریه و غیره میشود را هم اضافه کرد. به این مبلغ باید هزینه هنگفتی که صرف گروههای تروریست در عراق و لبنان و یمن و سوریه میشود را هم اضافه کرد. همه این هزینه ها باید فورا قطع شود.

سهم مردم از لایحه بودجه دولت، صندوق ورشکسته تامین اجتماعی، حقوقهای چند بار زیر خط فقر، افزایش هزینه آب و برق و نان، کاهش یارانه ها، خانه های مخروبه، مدارس ناامن، افزایش شهریه مدارس و دانشگاه ها، گران تر شدن طب و درمان، و برنامه ریزی برای تعرض بیشتر به زندگی و معیشت مردم است. بودجه نهادهای مذهبی پولی است که از نان شب مردم زده میشود و صرف جنایتکاران مفتخور و آیت الله های میلیاردر میشود.

مذهب چماق جمهوری اسلامی است: چماق سرکوب اکثریت عظیم مردم! چماق حمایت از غارتگران و چپاولگران اموال مردم! زندان و شلاق و اعدام و تعزیر و قصاص اسلامی را بکار گرفته اند تا از غارت آیت الله ها و سرمایه داران مفتخور پاسداری کنند.

بودجه نهادهای مذهبی باید فورا قطع شود. هیچ بودجه ای نباید صرف مسجد و منبر و حوزه های جهل و خرافه شود. ثروتهایی که این نهادها بالا کشیده اند، باید صرف نیازهای مردم شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

آذر ١٣٩٧، دسامبر ٢٠١٧