حزب کمونیست کارگری ایران-اعتصابات کارگری علیرغم تشدید فضای امنیتی گسترش می یابد

اعتصابات کارگری علیرغم تشدید فضای امنیتی گسترش می یابد

در روزهای اخیر اعتصابات کارگری در حال گسترش است. کارگران همچنان با تاکید بر خواستهای خود به اعتراضات و اعتصابات ادامه میدهند. از جمله در کارخانه هپکو، نساجی قائم شهر، شرکت حمل و نقل خلیج فارس، نیروگاه یزد، شرکت های نفتی غرب کارون، روغن نباتی قو، هفت تپه، سد شفارود گیلان، رانندگان کامیون های سوخت رسانی در اصفهان و یزد و ماشین آلات تراکتور سازی تبریز، فازهای ٢٢ و ٢٤ پارس جنوبی در عسلویه در روزهای گذشته کارگران دست به اعتصاب و تجمع زده اند.

جمهوری اسلامی از وحشت گسترش بیشتر اعتراضات، فضای امنیتی را در برخی مراکز کارگری از جمله در واحدهای تولیدی عسلویه و اراک تشدید کرده و کنترل شدید تری را به کمک عوامل حراست به اجرا گذاشته است. روشن است که این وضعیت صرفا به عسلویه و اراک محدود نیست.

اما در شرایط کنونی جامعه هیچکس تردیدی ندارد که نه رژیم توان کنترل کارگران و مردم در سراسر کشور را دارد و نه کارگران ساکت میشوند. دوره گسترش اعتصابات کارگری است و اعتصابات و تجمعات کارگری بدون تردید بشدت گسترش خواهد یافت. خواست بیرون ریختن اوباش حراست و سایر عوامل سرکوب از مراکز کارگری نیز یک خواست مهم کارگران در سراسر کشور است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ دیماه ۱۳۹۶، ۱۲ ژانویه ۲۰۱۸