حزب کمونیست کارگری ایران- چند اطلاعیه در رابطه با گسترش اعتصابات در این دوره

اعتصابات کارگری با سرعت در حال گسترش است

* اعتصاب کارگران هفت تپه که از روزهای قبل شروع شده بود به اعتصاب عمومی در همه بخش های نیشکر تبدیل شد.

* بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی و لشگری و خانواده هایشان به تدارک تجمع سراسری در مقابل مجلس میروند.

* کارگران گروه فولاد مجددا در مقابل استانداری آذربایجان غربی تجمع کردند.


*
٢٢٠ کارگران ماشین‌آلات تراکتورسازی تبریز ٣٢ است در اعتراض به سر میبرند.

* کارگران پارس جنوبی با وعده پرداخت معوقات موقتا به اعتصاب پایان دادند.

* اعتصاب و تجمع کارگران فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی با وعده مسئولان مبنی بر پرداخت معوقات پس از دو روز اعتراض موقتا خاتمه یافت.

* کارگران تعمیرات خطوط راه‌آهن شمال شرق دو روز است دست به اعتراض زده اند. این واحد صنعتی ٦٠٠ کارگر دارد و کل کارگران شرکت تراورس در نواحی ریلی کشور حد ود ٧ هزار کارگر دارد که کلیه آنها به شرایط موجود اعتراض دارند. کارگران خواهان افزایش دستمزد هستند.

* کارگران معدن البرز شرقی پس از دو روز اعتصاب کارفرما را وادار به پرداخت یک ماه حقوق خود کردند و موقتا به سر کار برگشتند.

* کارگران کیش چوب مقابل ساختمان منطقه آزاد کیش از روز ٢٤ دیماه دست به تجمع اعتراضی زده اند.

از فعالین شبکه های اجتماعی میخواهیم که اخبار اعتراضات کارگری را منظما و بطور گسترده پخش کنند و به هر شکل ممکن از کارگران و خواست های آنها، افزایش دستمزد، لغو هر گونه اخراج، پرداخت فوری کلیه دستمزدهای معوقه و سهم بیمه توسط کارفرما، تبدیل وضعیت قرارداد موقت به استخدام رسمی و تامین امنیت شغلی، اخراج اوباش حراست از مراکز کارگری و پایان دادن به کنترل کارگران، حمایت کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ دی ١٣٩٦، ١٥ ژانویه ٢٠١٨

هفت تپه نمونه ای از فضای حاکم بر جنبش کارگری است

امروز دوشنبه ٢٥ دیماه اعتصاب کارگران هفت تپه وارد فاز دیگری شد. اعتصاب کارگران هفت تپه عمومی شد و بخش های مختلف کارگران را فراگرفت.

اسماعیل بخشی نماینده کارگران در سخنرانی امروزش در جمع کارگران، اراده و خواست هزاران کارگر هفت تپه را به روشنی بیان کرد و اعلام کرد که “اعتصاب ادامه خواهد داشت. او تاکید کرد که مدیران تا جمعه مهلت دارند و اگر به خواست های ما، یعنی پرداخت فوری حقوق و وضعیت قراردادهایمان رسیدگی نشود، روی صندلی مدیریت مینشینیم و مدیریت میکنیم. ما کارخانه را پس میگیریم”. این سخنان که با حمایت و تشویق کارگران روبرو شد، فضای حاکم بر کارگران هفت تپه را نشان میدهد. و این فضای حاکم بر مراکز کارگری در سراسر کشور است.

اسماعیل بخشی پس از سخنرانی کوبنده خود و در حالیکه عازم خانه اش در دزفول بود، مورد هجوم وحشیانه چند نقابدار از دو خودرو قرار گرفت. او با جسارت از خود دفاع کرد و مردم حاضر در محل با دیدن این صحنه بلافاصله به کمک او آمدند و اوباشی که از ترس صورت های خود را کاملا پوشانده بودند، از صحنه فرار کردند. اسماعیل بخشی از ناحیه کتف چپ دچار پارگی شده اما وضعیت عمومی او خوب است. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه که خبر ضرب و شتم اسماعیل بخشی را منتشر کرده، این عمل وحشیانه را شدیدا محکوم کرده و اعلام کرده است “مزدوران و ضاربان نقابدار، از حافظان و مواجب بگیران صاحبان سرمایه هستند اما باید بدانند که کارگران هیچوقت از مطالبات به حق خود دست نخواهند کشید”.

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از کارگران نیشکر هفت تپه، کلیه کارگران در بخش های مختلف نیشکر هفت تپه و خانواده هایشان را فرامیخواند که دست به تجمع بزرگ خود بزنند و خواهان معرفی اوباش نقابدار و محاکمه آنها شوند. از اسماعیل بخشی و سایر نمایندگان خود با تمام قوا حمایت کنند، تا نقابداران و حامیان آشکار و نهان آنها جرات نکنند، دست به جنایت مشابهی بزنند. حزب کلیه مردم هفت تپه و کلیه مردم معترض در سراسر کشور را به حمایت قاطع از کارگران نیشکر هفت تپه فرامیخواند. این واقعه باید مردم در سراسر کشور را تکان دهد. کارگران هفت تپه نمونه ای قاطع از مبارزه برای احقاق خود هستند و شایسته حمایت همه کارگران و همه مردم معترض در سراسر کشور.

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ دی ١٣٩٦، ١٥ ژانویه ٢٠١٨

به دفاع از دستگیرشدگان بشتابیم

و اوباش حاکم را سر جای خود بنشانیم

حکومت اسلامی که در گل گیر کرده و راه خروجی برای غلبه بر بن بست کامل خود نمیبند، چندین نفر از دستگیرشدگان را به قتل رسانده تا به خیال خود مردم را مرعوب کرده و از تدارم خیزش مردم جلوگیری کند. این وحشیگری و جنایت آشکار حکومت را میتوان و باید با تمام قوا و به سرعت عقب راند.

حکومت در تنگنای شدیدی قرار گرفته و استیصال از سر و روی حکومت میبارد. این حکومت است که همچنان باید در ترس و وحشت از اعتراض مردم بسر ببرد. قتل زندانیان را باید به مساله ای عمومی در سراسر کشور تبدیل کرد. حتی برخی نمایندگان مجلس اسلامی هم خواهان پیگیری قتل زندانیان شده اند. نباید اجازه دهیم که قاتلان جرات کنند حتی یک عزیز دیگر مردم را به قتل برسانند. باید کل جامعه بپا خیزد. باید جنبشی همگانی به راه انداخت و جنایتکاران را سر جای خود نشاند. مردم انقلابی باید در دانشگاه و کارخانه، در مدرسه و محله و در سراسر کشور نسبت به این جنایات آدمکشان واکنش نشان بدهند. تحصن مقابل زندانها یا مقابل مجلس و ارگانهای حکومت در شهرهای مختلف را باید جدی گرفت. هزاران خانواده زندانیان باید دست به کار شوند و دست به تحصن و تجمع بزنند، خبررسانی کنند و کل جامعه از آنها حمایت کند. باید رژیم بداند که هر مورد جنایت برایش گران تمام میشود. باید بداند که مردم با هر جنایتی متحدتر و یکپارچه تر دست به اعتراض میزنند. دانشجویان، کارگران، معلمان و بازنشستگان، هنرمندان و نویسندگان پیشرو، تشکل ها و نهادهای مختلف مردمی، جوانان معترض در سراسر کشور، لازم است بعنوان یک موضوع محوری و مهم و عاجل و با تمام قوا به یاری زندانیان بشتابند، از خانواده های دستگیرشدگان حمایت کنند، در تجمعات آنها شرکت کنند، بیانیه بدهند، خبررسانی کنند و همراه با خانواده های زندانیان خواهان آزادی فوری و بدون وثیقه و بدون هرگونه پرونده سازی برای زندانیان شوند.

حزب کمونیست کارگری با تمام قوا تلاش میکند در سطح بین المللی نیز اقدامات گسترده ای برای آزادی دستگیرشدگان و کلیه زندانیان سیاسی و علیه جنایت حکومت در زندانها به راه اندازد و کلیه مخالفان حکومت را به پیوستن به کارزار دفاع از زندانیان فرامیخواند.

زندانیان سیاسی و کلیه دستگیر شدگان باید فورا و بدون هیچ قید و شرط و تشکیل پرونده قضایی آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ دی ١٣٩٦، ١٥ ژانویه ٢٠١٨