حزب کمونیست کارگری ایران-ادامه زندگی و مبارزه جعفر عظیم زاده در گرو ختم اعتصاب غذا است

ادامه زندگی و مبارزه جعفر عظیم زاده در گرو ختم اعتصاب غذا است

 

وخامت وضع جسمی جعفر عظیم زاده به مرحله بحرانی رسیده است. بنا به آخرین گزارش اتحادیه آزاد کارگران جعفر دراثر شصت روز اعتصاب غذا دچار خونریزی روده و دردهای شدید معده شده است و فشار خون و ضربان قلبش به شدت پائین آمده است. این وضعیت خانواده او، بسیاری از دوستان و همرزمان اش و حامیان بیانیه مشترکی که او بهمراه اسماعیل عبدی در روز جهانی کارگر اعلام نمود را شدیدا نگران کرده است. بسیاری از فعالین جنبش کارگری، معلمان، زندانیان سیاسی، نویسندگان، دانشجویان و فعالین اجتماعی از جعفر خواسته اند به اعتصاب غذای خود پایان بدهد. ما نیز مجددا بر این خواست تاکید میکنیم. حتی خود جعفر عظیم زاده و اتحادیه آزاد همانطور که در یک بیانیه اعلام کردند اعتصاب غذا را شیوه درستی برای مبارزه نمیدانند. این شیوه ای از سر ناچاری و از نظر جسمی آسیب زننده  است که سیاست های فوق ارتجاعی و قرون وسطائی جمهوری اسلامی در قبال  فعالین جنبش کارگری و جنبش معلمان و همه کسانی که جرمی بجز دفاع از حقوق پایه ای خود ندارند، به زندانیان تحمیل کرده است.

جمهوری اسلامی مسئول مستقیم جان و سلامت جعفر عظیم زاده است. اعتصاب غذای شصت روزه یک فعال کارگری که جرمی جز دفاع از حقوق کارگران ندارد قبل از هرچیز افشا کننده عمق عقب ماندگی و ارتجاع و فساد حکومت اسلامی سرمایه داران و مقامات آنست. مقاماتی که حقوقهای چند ده و چند صد میلیونی به خود میدهند و به امثال جعفر عظیم زاده به خاطر اعتراض به دستمزد کمتر از یک چهارم خط فقر انگ امنیتی میزنند و آنانرا به زندان محکوم میکنند.

بیانیه مشترک عظیم زاده- عبدی حرکت و همبستگی وسیع و بیسابقه ای را در اعتراض به امنیتی کردن پرونده فعالین، دستمزدها و حقوقهای زیر خط فقر و در دفاع از زندانیان سیاسی و امنیتی دامن زده است. تا کنون دهها فعال و چهره سرشناس و هزاران کارگر و معلم معترض، نهادها و تشکل های کارگری، زندانیان سیاسی، فعالین جنبشهای اجتماعی، دانشجویان، نویسندگان، فعالین سرشناس جنبش علیه اعدام، و اتحادیه های کارگری در کشورهای مختلف با دهها میلیون عضو از خواستهای بیانیه مشترک حمایت کرده اند. این یک دستاورد ارزشمند جنبش کارگری است. ما بعنوان یک حزب فعال در این جنبش گسترده بهمراه همه مدافعین بیانیه عظیم زاده- عبدی اعلام میکنیم اتهامات امنیتی باید از پرونده کلیه فعالین جنبشهای حق طلبانه و زندانیان سیاسی حذف شود و جعفر و همه زندانیانی که جرمی بجز دفاع از حقوق پایه ای خود ندارند باید فورا آزاد شوند. نه تنها سلامت و ادامه زندگی جعفر، که نگرانی اصلی ما و همه فعالین است، بلکه ادامه و پیشروی این مبارزه در گرو ختم فوری اعتصاب غذا است. ادامه مبارزه حول خواستهائی که در بیانیه مشترک عظیم زاده-عبدی اعلام شده در گرو آنست که فعالینی نظیر جعفر زنده و سالم باشند و با قدرت و صلابت و با اتکا بر حرکت اجتماعی وسیعی که شکل گرفته است، فعالیتها و خواستهای انسانی و حق طلبانه خود را دنبال کنند.

ما یکبار دیگر همصدا با فعالین جنبش کارگری، معلمان و زندانیان سیاسی و اتحادیه های کارگری در جهان و همه آزادیخواهان از جعفر عظیم زاده میخواهیم به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ تیرماه ۱۳۹۵، ۲۸ ژوئن ۲۰۱۶

 Visar جعفر.jpgVisar جعفر.jpg