حزب كمونیست كارگری ایران- سیاستهای راسیستی ترامپ محکوم است نه دیوار، نه ممنوعیت!‌

سیاستهای راسیستی ترامپ محکوم است
نه دیوار، نه ممنوعیت!‌

جمعه گذشته، ٢٧ ژانویه، دانالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریكا در هفته اول آغاز به كارش، طبق فرمانی اجازه ورود شهروندان ٧ كشورایران، عراق، لیبی، سومالی، یمن، سودان و سوریه را به مدت ٣ ماه ممنوع كرد. بر طبق فرمانی دیگر اجازه ورود مهاجرین به مدت ۴ ماه و مهاجرین سوریهبطور دائم به آمریکاممنوع شد.

در پی اعلام این فرمان ضد انسانی موجی از اعتراض انسانی در مقابل كاخ سفید و فرودگاههای بین المللی آمریكا شكل گرفت. جریانات مدافع حقوق مدنی با دعاوی حقوقی خود و حكم دادگاه جلوی بازگشت دادن شهروندان این كشورها را كه در فرودگاهها دستگیر شده بودند، سد کردند. آمریكای مترقی و آزادیخواه در این چند روز صحنه های باشكوهی از همبستگی انسانی مستقل از كشور محل تولد، مستقل از باور و عقیده و در دفاع ازحقوق انسانی شهروندان در مقابل آمریكای مرتجع و عقب مانده خلق كردند. شعارهایی مانند: “نه دیوار، نه ممنوعیت”، “هیچ انسانی غیر قانونی نیست”، “این سرزمین من است، سرزمین ما است”، در بسیاری از این تظاهرات ها بچشم میخورد. این اعتراض قادر شد حتی برخی از این مسافرین را که در هواپیما برای برگشت قرار داده شده بودند، بیرون کشیده و آزاد کند.

حزب كمونیست كارگری فرمان ضد انسانی ترامپ را به شدت محكوم میكند. ما در همبستگی با بشریت مترقی و آزادیخواه اعلام میكنیم كه “هیچ انسانی غیر قانونی نیست”! ما خواهان ممنوعیت اعمال هر نوع محدودیت بر ورود و خروج اتباع سایر كشورها، خواهان اعطای تابعیت كشور به هر فرد متقاضی كه تعهدات حقوقی شهروندی را میپذیرد و صدور بی قید و شرط اجازه اقامت و كار برای متقاضیان در آمریكا و ایران و در هر كشور دیگری هستیم.

مدافعین ترامپ میگویند هدف از صدور این فرمان اقدامی برای تامین امنیت و حفاظت از جان و زندگی مردم آمریكا از تعرض تروریسم اسلامی است. دروغ میگویند! حتی خود متفكرین “فهیم تر” طبقه حاكمه آمریكا میگویند كه خطری از جانب این شهروندان متوجه مردم آمریكا نیست. این تعرضی به امنیت و حقوق مدنی افرادی است كه خود سالهاست قربانی تروریسم اسلامی اند، انسانهایی كه خود تاریخی از مقابله با تروریسم اسلامی و دولتهای تروریستی را شكل داده اند. سیاست تعرض به قربانیان حكومتهای اسلامی و مجرم قلمداد كردن انسانهایی كه “گناهشان” تولد در جغرافیایی است كه جریانات اسلامی با كشتار و ترور و خشونت و توحش ضد انسانی بر سرنوشتشان حاكم شده اند، یك سیاست انتقام جویانه قبیله ای و ضد بشری است. كسانی كه خود زیر پرو بال جریانات آدمكش اسلامی را گرفتند و چوبدستی آنان برای تصرف قدرت سیاسی در این جوامع شدند، كسانی كه هنوز كه هنوز است بودجه جریانات تروریستی اسلامی را در گوشه و كنار جهان تامین میكنند، نمیتوانند مدعی مبارزه علیه تروریسم اسلامی باشند. چه كسی است كه نداند جنگ آمریكا در عراق زمینه ساز گسترش هیولای تروریسم اسلامی در سطح خاورمیانه شد؟ چه كسی كه نداند جنگ و میلیتاریسم و آدمكشی روی دیگر سكه تروریسم و توحش اسلامی است؟ كیست كه نداند این سیاستها مائده ای آسمانی برای جنبش ارتجاعی اسلام سیاسی است؟

این جدال ها و رویدادها در عین حال چهره ضد انسانی و كریه جریانات ناسیونالیست ایرانی هوادار ترامپ را عمیقا بر ملا كرده است. این جریانات با قرار گرفتن دركنار اردوی نئو فاشیسم حاكم در آمریكا و با دفاع بیشرمانه از این سیاستها نشان دادند كه بویی از انسانیت نبرده اند. نشان دادند كه برای رسیدن به اهداف ارتجاعی خود از هر سیاست كثیف و ضد انسانی دفاع میكنند و سر به آستان هر جریان فاشیستی می سایند. اینها در کنار مردم نیستند در کنار ترامپ و سیاست های ضد انسانی او هستند. در ایران نیز همین سیاست های ضد مردمی را دنبال میکنند. ما در مبارزه بی امان خود علیه جمهوری اسلامی، این جریانات را بطور همه جانبه نقد و افشا میكنیم.

فرمان ضد انسانی دولت ترامپ را باید با مقاومت و مبارزه همه جانبه در هم شكست. این مبارزه آغاز شده است. دور جدیدی از تقابلات اجتماعی در راه است. ما مردم آزادیخواه ایران را برای تحقق اهداف دیرینه خود به اردوی آزادی و برابری، اردوی كمونیسم كارگری فرامیخوانیم.

حزب كمونیست كارگری ایران
۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ٣٠ ژانویه ٢٠١٧
Avsnitt för bifogade filer