حزب حکمتیست -گزارش تجمع اعتراضی در مقابل دفتر کنگرە اتحادیەهای کارگری بریتانیا (تی یو سی)

گزارش تجمع اعتراضی در مقابل دفتر

کنگرە اتحادیەهای کارگری بریتانیا (تی یو سی)

روز پنجشنبە دوم ژوئن ٢٠١٦ بە فراخوان کمیتە برگزاری مراسم اول مە در لندن در ادامە اعتراض سراسری بە حضور نمایندگان ضد کارگری ایران در اجلاس سالانە سازمان جهانی کار (آی ال او) و همچنین اعتراض بە اجرای حکم شنیع و قرون وسطایی شلاق برای ١٧ کارگر معدن طلای آق درە در تکاب، و در حمایت از جعفر عظیم زادە کە از دهم اردیبهشت دست بە اعتصاب غذا زدە است، تجمعی در مقابل کنگرە اتحادیەهای کارگری (تی یو سی) برگزار شد.

در این تجمع جمعی از فعالین سیاسی و ایرانیان مقیم لندن با حمل پلاکارتهایی با محتوای محکومیت حضور نمایندگان جمهوری اسلامی در (آی ال او) و دفاع از تشکیل تشکلهای کارگری و علیە شلاق زدن کارگران و حمایت از جعفر عظیم زادە و تصاویری از آنان، عابرین را متوجە آنچە در ایران می گذرد، نمودند. انتخاب تی یو سی بە محل تجمع صرفا مذاکرە با مسئول بخش بین المللی این بزرگترین تشکل کارگران بریتانیا و انعکاس این تجمع و مشکلات طبقە کارگر ایران بە سازمان جهانی کار بود.

در ادامە تجمع جمعی بە نمایندگی از جانب سازماندهندگان وارد ساختمان تی یو سی شدە و با اقای اوون تودور Owen Tudor مسئول دپارتمان اتحادیە اروپا و روابط بین الملل تی یو سی نشست داشتند. او ابتدا در تجمع حاضر شد و همبستگی خود را با مفاد اعتراضی ما و با کارگران ایران اعلام نمود. در ادامە نشست از جانب هیات قطعنامەای همراە با اسنادی در رابطە با مسائل مورد اعتراض بە مسئول روابط بین المللی دادە شد و همزمان توضیحات پیرامون آن و همچنین توقعات جمع برای اقدام جدی و ایفای نقش تی یو سی در میان سایر اتحادیەهای کارگری اروپایی شدند.

آقای اوون تودور اوضاع کارگران ایران را نگران کنندە توصیف کرد و بویژە شلاق زدن کارگران را در ایران عملی غیر قابل چشم پوشی دانست و متعهد شد کە سریعا اقداماتی را در دستور خود قرار بدهد و نامە نگاری را آغاز کنند و گفت کە روز ششم ژوئن برای حضور در اجلاس سازمان جهانی کار بە ژنو سفر خواهد کرد و در آنجا بە تجمع اعتراضی خواهد پیوست و در اجلاس تلاش خواهند کرد کە سایر تشکلهای کارگری را متوجە اهمیت موضوع بکنند و اقدامات جدی از جملە تلاش برای اعزام هیات بین المللی برای بازدید از زندانها و ملاقات فعالین کارگری و تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی از هر طریق ممکن.

تشکیلات بریتانیای حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

 

Owen Tudor – Head of the TUC’s European Union & International Relations Department