حزب اتحاد کمونیسم کارگری دو اطلاعیه در باره دستمزدهای معوق کارگران مرکز صنعتی کلاهدوز و کارگران هشتگرد کرج

دو اطلاعیه در باره دستمزدهای معوق کارگران مرکز صنعتی کلاهدوز و کارگران هشتگرد کرج

حزب اتحاد کمونیسم کارگری

کارگران مرکز صنعتی کلاهدوز
2 ماه دستمزد معوق!
بنا به خبر دریافتی، بیش از 2000 نفر از کارگران مرکز صنعتی کلاهدوز دستمزدهای 2 ماه گذشته شهریور و مهر ماه را دریافت نکرده اند. اعتراض و مراجعات تا کنونی کارگران به عوامل کارفرما هم برای دریافت دستمزدهای معوق تا این لحظه بدون نتیجه مانده است. عوامل کارفرما در جواب کارگران معترض با صراحت گفته اند: برای شما کارگران چاره ای جز صبر و حوصله نیست، پول نداریم، تحریم است، اقتصاد، بازار و همه چیز به هم ریخته است. آن وقت شما کارگران با بی تفاوتی و بی مسئولیتی نسبت به این اوضاع و شرایط بحرانی مملکت به فکر دستمزد و زندگی خودتان هستید!
اوضاع مملکت و اقتصاد و صنعت و همه چیز به هم ریخته، پولی در بساط نیست، تا به کارگران میرسند بساط و کاسه گدایی حکومت و سرمایه دارن پهن است. این شعار، این دروغ و عوام فریبی سرمایه داران و حکومتشان است. عجبا! پس این همه درآمدهای میلیاردی نفت، پس این همه ثمره کار و رنج شبانه روزی بی حساب و کتاب کارگران، پس این همه منابع عظیم مالی در این مملکت به کجا رفته و چگونه دود و باد هوا می شود؟ تا سرمایه دارن سودجو مانده اند، تا گله های آخوندهای انگل و مفت خور مانده اند، تا هزینه های سرسام آور میلیارد در میلیاردی حوزهای جهل و ارتجاع تولید مثل آخوند مانده اند، تا سپاه و بسیج و جاسوسخانه اطلاعات مانده اند، تا همه دستگاههای عریض و طویل جنایت و سرکوب و سانسور و آدمکشی مانده اند، تا حسابهای بانکی خارج از کشور آخوندها و خانواده های مولتی میلیاردرشان مانده، تا حزب اله و طالبان و بشار اسدها مانده اند، تا این حکومت اسلامی با همه اشتهای سیری ناپذیرش برای جنایت و دزدی مانده است، از قرار حضرات چندان هم بیراه نمی فرمایند. پولی در بساط نیست، کمبود و بحران و ورشکستگی سر به آسمان می ساید و برای تامین این هزینه های سرگیجه آور، برای تامین این سیکل فساد و تباهی مالی، برای سرمایه داران و حکومت اسلامیشان چاره ای نیست، مگر با تحمیل گرسنگی و فقر روز افزون به خانواده های کارگری، با عدم پرداخت دستمزدها، با افزایش هزینه های زندگی، با کاهش انواع خدمات بیمه و تامین اجتماعی و…
مرکز صنعتی کلاهدوز واقع در جاده قدیم کرج در منطقه ورد آورد با بیش از 2000 نفر کارگر قراردادی با قراردادهای از 3 ماه تا یکسال و دستمزدهای 380 هزار تومانی پرداخت نشده و ساعت کاری از 7 صبح تا 6 عصر، از زیر مجموعه های وزارت دفاع حکومت اوباش اسلامی است. این مرکز در زمان جنگ ارتجاعی از مراکز تولید مهمات بوده و هم اکنون با تغییر خط تولید در زمینه تولید انواع شیر آلات و لوازم جانبی وسایل گاز سوز در مالکیت فرمانده هان جانی سپاه پاسداران میباشد.
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!
حزب اتحاد کمونیسم کارگری
24 آبان – 14 نوامبر 2012

کارگران پارس خواب هشتگرد کرج
دستمزدهای مهر ماه معوق!
بنا به خبر دریافتی، دستمزدهای مهر ماه بیش از 10 نفر از کارگران کارخانه پارس خواب هشتگرد کرج پرداخت نشده است. بیش از 20 روز از پایان مهر ماه گذشته است اما عوامل کارفرما همچنان با اصرار و پافشاری در برابر خواست برحق کارگران برای دریافت دستمزدهای بسیار اندک و معوق مهر ماه ایستاده اند. کارگران و خانواده هایشان تحت فشار فزاینده و سنگین گرانی و فقر در محاصره فلاکت و گرسنگی مطلق واقع شده اند. بی پولی ، فقر و نداری و فشار مضاعف و روزافزون گرانی و تورم ساخته و پرداخته حکومت اسلامی که هر لحظه اوج بیشتری می یابد زندگی و معیشت خانواده های کارگران را با بحران جدی مواجه ساخته است. درطی چند روز گذشته مراجعات و اعتراضات پی در پی کارگران برای نقد نمودن دستمزدهای معوق عوامل کارفرما و شخص وفایی ور مالک و مدیر کارخانه را مجبور به عقب نشینی نموده و عوامل کارفرما به کارگران معترض و گرسنه پیشنهاد پرداخت مساعده نموده اند.
یکی از کارگران عصبانی و معترض می گفت: پرداخت مساعده کلاه شرعی سرمایه داران و حکومت اسلامیشان برای دزدی و چپاول بیشتر و در عین حال برای این است تا ما کارگران را بیش از پیش نیازمند و محتاج خودشان نمایند. اینها دستمزدهای ناچیزمان را به گرو گرفته اند، نان و زندگی خانواده هایمان را گروگان گرفته اند، دستمزدهایمان را که آنقدر کم و اندک است و هیچگاه نیازهای زندگیمان را هم جوابگو نیست نمی پردازند. پرداخت ذره ذره دستمزدهای پرداخت نشده تحت عنوان مساعده! سیاست ضد انسانی سرمایه داران و حکومتشان است. از یکطرف با پولها و دستمزدهای پرداخت نشده ما کارگران که در حسابهای بانکی آقایان تلنبار است به زد و بند و سود جویی و معامله گری مشغولند و از طرف دیگر میخواهند با گرسنگی دادن و تحمیل فقر بیشتر بیش از بیش محتاج و نیازمند و مطیعشان باشیم. این یعنی تمدن وحوش اسلامی، این یعنی توحش و بربریت سرمایه داری، این یعنی چنگال خونین سرمایه داران بر گلوی خانواده های زجر کشیده و محروم کارگری! تا به بهای هر جنایتی سود و بازهم سودهای افسانه ای بیشتری به جیب گشاد آقایان سرازیر شود.
کارخانه پارس خواب واقع در هشتگرد کرج با بیش از 10 نفر کارگر قراردادی، با قراردادهای یکساله و دستمزدهای 389 هزارتومانی و یک شیفت کاری از 7 صبح تا 5 عصر تولید کننده انواع تشک خواب و الیاف پولیستر میباشد. پیش از این تعداد کارگران 40 نفردر 3 شیفت کاری بود اما در چند ماه اخیر بیش از 30 نفر از کارگران از کار اخراج و بیکار شده و با اینحال هم اکنون امنیت شغلی و معیشت کارگران فعلا شاغل هم در معرض تهدید و خطر جدی است.
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!
حزب اتحاد کمونیسم کارگری
24 آبان – 14 نوامبر 2012