ترجمه – گاردهای سرخ لس‌آنجلس: در همبستگی با مبارزین کورد ی.پ.گ و ی.پ.ژ/ برعلیه بنیادگرایی و پدرشاهیمترجم: پویان.م

گاردهای سرخ لس‌آنجلس: در همبستگی با مبارزین کورد ی.پ.گ و ی.پ.ژ/ برعلیه بنیادگرایی و پدرشاهی
مترجم: پویان.م
پس‌از حملات مداوم بر علیه مبارزان مقاومت کورد و حمله به هواداران آنها در مناطق کوردی به توسط ترکیه، سوریه، عراق و ایران، یک فراخوان جهانی برای سازماندهی اتحاد در عمل با مبارزین کورد در مبارزه‌شان برای رهایی ملی و خود مدیریتی به وجود آمده است.
انقلابیون پ.ک.ک، ی.پ.گ، ی.پ.ژ، پژاک و ی.ر.ک و دیگر گروه‌ها در برابر حکومت‌های ارتجاعی در خاورمیانه و ارتجاع داعش(حکومت “اسلامی”) درگیر یک مبارزه‌ی مسلحانه هستند.
جنبش مقاومت کوردستان از دهه‌ی 1970 برای خودمختاری در برابر کاپیتالیسم و امپریالیسم به پیش برده شده است. ما به‌‌مثابه انترناسیونالیست‌های پرولتری و فمینیست و نیز پیش‌برندگان مبارزه‌ی رهایی ملی، فراخوان رفقا برای سازماندهی اقدام جهانی برای اطلاع رسانی عمومی را شنیده و با فراغ‌بال آن‌را پذیرفتیم.
شاید یکی از مهمترین جنبه‌های مقاومت کوردستان، یگان‌های مدافع زن(ی.پ.ژ) آن بوده که درگیر مبارزه است و تاثیرات داعش از جمله زن‌ستیزیِ آن‌‌که انقیاد و سلطه بر زنان – به عنوان یک وظیفه – فراهم می‌آورد را بی‌اثر می‌سازد. همچنین ی.پ.ژ به یکی از جریانات رهبری کننده‌ی مبارزه برعلیه داعش تبدیل شده و به‌سان نمونه‌ای درخشان، تنها راه حلِ مبارزاتی برعلیه پدرشاهی و برتری مردانه را به‌توسط مبارزه‌ی مستقیمِ مسلحانه خود برای تغییر جامعه را نشان می‌دهد.
ما گاردهای سرخ لس‌آنجلس[1](از کمیته ارتباط برای تشکیل حزب کمونیست نوین امریکا)[2]، حزب رهایی‌بخش مردم بومی منطقه‌ی کالیفاس[3] و برخی از دیگر سازمان‌ها، گروه‌های انقلابی و سازمانهای رهایی‌بخش ملی و مردمان تحت‌ستم را برای پیشبرد مبارزه و تجمع برعلیه ارتجاع و حکومت‌های ظالم عراق، ایران، سوریه و خصوصاً ترکیه در برابر کنسولگری ترکیه (در لس‌آنجلس و به تاریخ 13 آگوست) فرا‌می‌خوانیم.
جمهوری ترکیه به جهت کشتار رفقای پ.ک.ک و دیگر شورشیان پس از اقدام تلافی جوایانه‌ی پ.ک.ک برعلیه مامور پلیسی – که کاشف به‌عمل آمد اجازه عبور به تندروهای داعشی برای کشتار هواداران مقاومت کردستان در مرکز فرهنگی آمرا را داده بوده که در تلاش برای بازسازی کوبانی بودند – کاملاً مقصر است.
لازم به ذکر است که بسیاری از اعضا هیأت نمایندگی از سازمان مارکسیست – لنینیستِ فدراسیون مراکز جوانان سوسیالیست(Sosyalist Gençlik Dernekleri Federasyonunun) بوده و بیشتر شهدای (این واقعه را.شورش) را دانشجویانِ تشکیل میدهند. در کل(در کشتار سوروچ به توسط عوامل داعش.شورش) 32 نفر کشته و بیش از صد نفر زخمی شده‌اند. اما آنچه در اینجا باید یادآوری کرد این است که داعش به خوبی می‌داند که در حال شکست است.
“اولاً دیدن این امر که حادثه تراژیک(20 جولای) نشانگر ناامیدی داعش بوده که آن‌را به سمت عملیات انتحاری رهنمون کرده بسیار مهم است. شکست‌های آنها در برابر ی.پ.گ و ی.پ.ژ و در زمین سوریه تبدیل به فرصتی گردیده که پدید آورنده‌ی آن ظرف نه ماه گذشته کوردها بوده‌اند و اما در برابر، استراژی جدید حکومت اسلامی گسترش ترس و وحشت در بین شهروندانی بوده که مشخصاً به انقلاب روژوا کمک می‌کنند. این یک تلاش برای توقف همبستگی جهانی با کوردها و به خصوص هدف قرار دادن کوبانی بوده است.” Yvo Fitzherbert “در خصوص مسئله‌ی کورد”
جمهوری ترکیه از امپریالیسم امریکا نفع برده و تنها وانمود به‌مبارزه برعلیه داعش می‌نماید، اما در واقع دشمن مردم خود، طبقه‌ی ‌کارگر و مردمان تحت ستم این کشور علی‌خصوص مردم کورد است. ترکیه کمک‌های نظامی خود را از امریکا دریافت نموده و جزء یکی از اعضای رهبری 28 کشور دارای سیستم نظامی امریکایی است که به نام ناتو (کشورهای پیمان‌نامه‌ی آتلانیک شمالی) معروف است.
چنانچه سازمان‌ شما نیز علاقه‌مند به بحث در این خصوص است، باید جزء امضا کنندگان فراخوان حمایت (از جنبش مقاومت کردستان-شورش) باشد. در این صورت ما را فوراً از طریق فیس بوک یا ایمیل آدرس (RedGuardsLA@gmail.com) مطلع سازید.
این فراخوان برای تمام کسانی است که از جنبش مقاومت کوردستان و انقلاب روژاوا و مردم تحت‌ستم – در هر نقطه‌ای که برای خود مختاری و خود مدیریتی مبارزه می‌نمایند – حمایت می‌کنند.
ما به‌دنبال اتحاد اصولی با تمام نیروهایی هستیم که می‌توانند ما را به هر طریقی در جهت بالا بردن آگاهی در خصوص مبارزین جنبش مقاومت کردستان یاری دهند. اما مهمترین امری که به‌دنبال آنیم ایجاد یک دیالوگ پیشرو برای ساختن کمیته‌ی حمایت از مقاومت کردستان است که بتواند تبدیل به مسیری برای اطلاع‌رسانی جامعه خودمانی در لس‌آنجلس برای پیشبرد طرق مشخصی شود که ما بتوانیم مردم کورد را کمک نمائیم.
زنده‌باد خلق کوردستان!
زنده‌باد مقاومت کوردستان!
زنده‌باد یگان‌های مدافع زنان!
سرنگون‌باد ترکیه! زنده‌باد کردستان!
بیژی روژوا! روژوا زنده است!
زنده‌باد جنگ خلق بر علیه حکومت کاپیتالیستی!
بیشتر بخوانید:
برای داشتن اطلاعاتی مختصر و جامعه رجوع کنید به نوشته “مقاومت کردستان” نوشته‌ی امین حسن‌‌پور در پروژه‌ی اطلاعات و تحقیقی خاورمیانه. (اینجا کلیک کنید/ انگلیسی)
یک بیانیه فوق‌العاده از فدراسیون آنارشیستی رُز سیاه، جریانی که یکی از اعضای آن در حادثه‌ی 20 جولای در محل حاضر بود. (اینجا کلیک کنید/ انگلیسی)

پانویس‌ها
1] گاردهای سرخ لس‌آنجلس (Red Guards – Los Angeles) سازمانی مارکسیست – لنینیست – مائوئیست و مستقر در Boyle Heights و East Los Angeles است. همچنین این سازمان بخشی از کمیته‌ی ارتباط برای تشکیل حزب کمونیست نوین امریکا بوده و هدف خود را در ابتدا سازماندهی محیط پیرامونی خود و سپس سازماندهی توده‌های امریکا در قالب کادر‌های انقلابی برای به سرانجان رساندن انقلاب سوسیالیستی می‌داند. سایت گارد‌های سرخ لس‌آنجلس / فیس‌بوک گاردهای سرخ لس‌آنجلس
2] کمیته‌ی ارتباط برای تشکیل حزب کمونیست نوین امریکا (The Liaison Committee for a New Communist Party) آنچنان که از نام‌اش پیداست، تلاشی برای تشکیل حزب رهبری کننده انقلاب سوسیالیستی در بزرگترین قدرت امپریالیستی جهان و در این راستا در جهت اتحاد نیروهای انقلابی و علی‌الخصوص جریانات مائوئیست برای ساختن حزب رهبری کننده‌ی توده‌ها تلاش می‌نماید. وجود این جریان تاثیر گذار به عنوان مرکزیت فعلی جریانات انقلابی و مائوئیست به خود خود افشای دروغ جریانات سنتز نوین است که می‌باشند در امریکا هیچ جریان دیگری به غیر از “حزب کمونیست انقلابی (آواکیانیست)” که باید بر مسند رهبری جنبش کمونیستی جهانی بنشیند وجود ندارد. سایت کمیته‌ی ارتباط برای تشکیل حزب کمونیست نوین امریکا / فیس‌بوک کمیته‌ی ارتباط برای تشکیل حزب کمونیست نوین امریکا
3] حزب رهایی‌بخش مردم بومی منطقه‌ی کالیفاس (The Indigenous Peoples Liberation Party Califas Region) سایت / فیس‌بوک

لینک منبع در سایت گاردهای سرخ لس‌آنجلس به زبان انگلیسی
لینک منبع در سایت گروه مائوئیستی شورش به زبان فارسی

Klicka här om du vill Svara, Svara alla eller Vidarebefordra