انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه-  حیدر کیخسروی قربانی فقر و بی بیمه ای شد

مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست- حیدر کیخسروی از فعالین کارگری در سنندج متاسفانه جان باخت!


بنا بر خبر پخش شده در شهر سنندج. حیدر کیخسروی یکی از فعالین شناخته شده کارگری – اجتماعی در حرکات اعتراضی کارگری و برگزاری ” مراسم های اول ماه مه و ۸مارس ” متاسفانه روز سه شنبه ۳۰ آبانماه ۱۳۹۶ بعلت ایست قلبی که سابقه دیرینه داشت و برای تامین معیشت خود و خانواده اش،  ناچارا با وانت باری، مشغول کارکردن بود.  هر چند دکتر وی را به دلیل مشکلات قلبی از رانندگی منع کرده بود. اما، عدم تامین بیمه بیکاری و درمانی از طرف دولت،  که تحمیلی برسرنوشت میلیونها کارگر بیکار و خانواده هایشان می باشد، چاره ای جز این نداشت. در حین  رانندگی در مسیر تهران- همدان، دچار سکته قلبی شد و جانباخت.

در گذشت ایشان را صمیمانه به خانواده، بستگان و جنبشهای اجتماعی کارگری، برابری طلبانه در شهر سنندج، تسلیت می گوئیم!
یاد و خاطره اش گرامی باد!

مرکز خبری کمیته کردستان حزب حکمتیست

1 آذر ماه 1396- 22 نوامبر 2017

”””

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه حیدر کیخسروی قربانی فقر و بی بیمه ای شد

روز ۲۹ آبان حیدر کیخسروی از کارگران معترض و یکی از فعالین و شرکت کنندگان در مراسمات اول می شهر سنندج حین رانندگی وانت باربری در شهر همدان دچار سکته قلبی گردید و جان باخت.

حیدر به خاطر فشارهای روحی ناشی از دست تنگی و نداری از دو سال پیش دچار بیماری قلبی گردیده بود به طوری که سال گذشته مدتی در بیمارستان بستری گردید و بعد از آن یک بار دیگر مورد حمله قلبی شدید قرار گرفته بود. پزشکان معالج به خاطر وخامت حال حیدر و احتمال هر آن حمله قلبی، وی را از ادامه شغل رانندگی منع کرده بودند. اما این انسان زحمتکش و تنگدست به خاطر بیکاری و نداشتن هیچ امکان دیگری برای تأمین معاش خانواده اش مجبور به ادامه شغل رانندگی بود.

اگر حیدر و هزاران انسان دیگر که سالانه  به خاطر فقر و نداری با وجود بیماری مجبور به انجام کارهای پر خطر می شوند و جانشان را از دست می دهند در یکی از کشورهای پیشرفته اروپائی زندگی می کردند، غیر ممکن بود که به این شیوه دردناک جان خود را از دست بدهند. هر چند که در همان کشورهای اروپائی سیستم سرمایه داری و استثمار و بهره کشی از کارگر حاکم است، اما به یمن سالها مبارزات متحدانه کارگران علیه نظام های حاکم توانسته اند بسیاری از مطالبات خود از جمله بیمه بیکاری را بر دولتها تحمیل کنند.

در ایران نه تنها دهها میلیون انسان بیکار تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای آنطور که در کشورهای پیشرفته اروپایی موجود است، قرار ندارند، حتی موردی مانند حادثه مرگ حیدر کیخسروی هم به خاطر اینکه واژگونی ماشینش بعد از فوت او صورت گرفته است خانواده اش مشمول دریافت دیه و جیران خسارت وارده به ماشین نمی گردند (ماشین به علت فوت حیدر فاقد کنترل گردیده و واژگون شده است).
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه جان باختن حیدر کیخسروی را به خانواده و دوستانش تسلیت می گوید.
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه 4/9/1396
www.anjomanbfk.blogfa.com