اعلامیه حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست -فتح الله محروس احمد، فعال کمونیست باسابقه و رهبر برجسته کارگری، درگذشت

اعلامیه حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

 

فتح الله محروس احمد،

فعال کمونیست باسابقه و رهبر برجسته کارگری، درگذشت

با تاسف فراوان اطلاع یافتیم که رفیق عزیزمان فتح الله محروس احمد بامداد بیست و دوم اکتبر در شهر اسکندریه مصر در سن هشتاد سالگی درگذشته است. درگذشت این فعال کمونیست باسابقه و رهبر برجسته کارگری تاثر عمیق و بازتاب پراحساسات و گسترده ای را در صفوف جنبش کارگری مصر، فعالین کمونیست و سوسیالیست و طیف وسیعی از انسانهای تشنه رهایی و آزادی در مصر و در جهان برانگیخته است.

حزب کمونیست کارگری ایران ـ حکمتیست درگذشت رفیق فتح الله محروس، این یار بسیار محبوب و صمیمی، این کمونیست پایدار و این رهبر برجسته جنبش کارگری مصر را به همه بستگان و همرزمان او، به همه فعالین جنبش کمونیستی و کارگری در مصر و به صفوف طبقه کارگر جهانی صمیمانه تسلیت میگوید.

رفیق فتح الله محروس در ادامه فعالیتهای کمونیستی خود که از سالهای دهه چهل قرن بیست شروع کرده بود، در جریان انقلاب مصر به عنوان یکی از رهبران برجسته و رزمنده جنبش کارگری مصر، یک مدافع پرشور بسط و ادامه دستاوردهای انقلاب و یکی از چهره های شاخص انقلاب مصر شناخته میشد. رفیق فتح الله در اول مه سال ۲۰۱۳ تاسیس “کنگره کارگری مصر” که خود از بنیانگزاران اصلی آن بود را اعلام کرد و به دبیرکلی آن انتخاب گردید. او در عین حال، عضو کمیته مرکزی حزب همپیمانی مردمی سوسیالیستی بود.

حزب حکمتیست در سال ۲۰۱۳ از رفیق فتح الله محروس برای شرکت در کنگره ششم خود دعوت کرد و او بسیار صمیمانه به آن پاسخ مثبت داد و هنگامی که به دلیل موانع اداری نتوانست در کنگره حضور پیدا کند پیام رفیقانه ای خطاب به اعضای کنگره حزب کمونیست کارگری ایران ـ حکمتیست ارسال کرد. ما این پیام رفیقانه فتح الله محروس عزیز را همچون یادگاری شیرین همراه با خاطره عزیر این فعال دیرین جنبش کمونیستی و کارگری گرامی میداریم.

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

اکتبر ۲۰۱۶

ضمیمه:

پیام رفیق فتح الله محروس احمد از رهبران با سابقه جنبش کارگری و کمونیستی مصر

رفقای عزیز، اعضای کنگره حزب کمونیست کارگری ایران ـ حکمتیست

درود انقلاب و درودهای کارگران مصر را در این روزهای اول ماه مه به شما تقدیم می کنم. دوست داشتم با شما باشم و در کنگره تان شرکت می کردم، اما شرایط و پیچیدگیهای اداری مرا از شرکت در کنگره محروم کرد. محروم شدم از اینکه بتوانیم مسائل انقلاب ایران و مسائل انقلاب مصر را با هم بررسی کنیم و همبستگی انترناسیونالیستی در برابر دشمن مشترک مان را مستحکم سازیم.

بنابراین بار دیگر درود و احترام خود را به همه رفقای نماینده کنگره تقدیم می کنم و امیدوارم در راه روشنتر کردن چشم انداز و نقشه عمل های مناسب برای تحقق انقلاب سوسیالیستی موفق باشید.

زنده باد مبارزات حزب کمونیست کارگری ایران ـ حکمتیست

زنده باد مبارزه طبقه کارگر

فتح الله محروس احمد ـ فعال اتحادیه ای، عضو کمیته مرکزی حزب همپیمانی مردمی سوسیالیستی

دوم مه ۲۰۱۳

http://www.hekmatist.org/index.php