اعلامیه حزب حکمتیست – علیه توطئه اینترپل و جمهوی اسلامی

 اعلامیه حزب حکمتیست

علیه توطئه اینترپل و جمهوی اسلامی

 طبق اخبار منتشره در یک هفته اخیر، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بی پرده اعلام کرده در همکاری با اینترپل (پلیس بین الملل) یک عضو قدیمی سازمان مجاهدین خلق را به بهانه شرکت در انفجاردفتر حزب جمهوری اسلامی در 35 سال قبل در کشور آلبانی دستگیر کرده  و به ایران منتقل میکند. پرونده سازی و پاپوش دوزی جمهوری اسلامی برای فعالین جریانات اپوزیسیون پدیده شناخته شده ایست و به علاوه همکاری بیشرمانه پلیس اینترپل با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی علیه نیروهای اپوزیسیون هم اولین بار نیست. در این رابطه ادعاهای جمهوری اسلامی و همکاری مشترک اینترپل و پلیس جمهوری اسلامی  ادعا و اقدامی جنایتکارانه است، که لازمست همه جریانات و نیروهای سیاسی اپوزیسیون صرفنظر از تمایز و اختلاف با سازمان مجاهدین خلق شدیدا آن را محکوم کنند. در این واقعه  نه تنها زندگی و حق حیات و جان عضوی از سازمان مجاهدین در خطر است، به علاوه جمهوری اسلامی با انتقال فرد دستگیر شده به ایران با اتکا به روشهای جنایتکارانه مرسوم علیه نیروهای اپوزیسیون و مبارزه جویی علیه جمهوری اسلامی از آن بهره برداری میکند.

 حزب حکمتیست که خود تجربه مقابله و مبارزه موفقی علیه توطئه مشترک اینترپل و جمهوری اسلامی را دارد، از همه نیروهای اپوزیسیون و سازمانها و نهادهای بین المللی دفاع از حقوق انسان میخواهد نسبت به این اقدام مشترک اینترپل و جمهوری اسلامی با کار آگاهگرانه و سازمان دادن اقدام اعتراضی مانع بازگرداندن فرد دستگیر شده به ایران شوند.  نباید اجازه داد جمهوری اسلامی با چنین توطئه ها و دسیسه هایی، با پرونده سازی و اتکا به اینترپل، عرصه فعالیت اپوزیسیون سیاسی را تنگ کند و فضای پلیسی و تروریستی را در خارج کشور اشاعه دهد. حزب حکمتیست و اغلب سازمانهای اپوزیسیون در خارج کشور فعالیت علنی دارند و  جنایتکاران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به خوبی میدانند که در خارج کشور دست شان از محدود کردن فعالیت های مستقلانه اپوزیسیون کوتاه است.

حزب حکمتیست ضمن محکوم کردن  هر نوع کمک و همکاری پلیس اینترپل با پلیس جمهوری اسلامی علیه نیروهای اپوزیسیون ایران به هر بهانه ای، از همه سازمانها،احزاب و فعالین سیاسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی میخواهد که این توطئه را محکوم و با آن مقابله کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران-  حکمتیست

مه 2016 – اردیبهشت 1395