اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران-در مقابل اخراج کارگران باید متحدانه اعتراض کرد! در مقابل تفرقه افکنی کارفرمایان و دولت در میان کارگران باید ایستاد!

اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

در مقابل اخراج کارگران باید متحدانه اعتراض کرد!

در مقابل تفرقه افکنی کارفرمایان و دولت در میان کارگران باید ایستاد!

بنا به اخبار درج شده در رسانه های داخلی ایران “تعدادی از کارگران معدن سرب و روی انگوران زنجان اخراج شده اند”.  کارگران به این اخراجها اعتراض کرده اند.

کارفرما ها نام این نوع اعمال ضد کارگری شان را اخراج نمیگذارد. رژیم و ادارات دولتیش و همچنین خانه کارگریها با عنوان “تعدیل نیرو” از اخراج کارگران دفاع و آنرا توجیه میکنند. اخیرا به اینها جماعت ناسیونال – فاشیست ها هم اضافه شده اند که این وسط میخواهند میان کارگران تحت نام بومی و غیربومی اختلاف بیاندازند!

در توجیه اخراج کارگران و برای اختلاف انداختن میان کارگران و تضعیف مبارزه شان، حامیان کارفرما از جمله نماینده شهرستانهای ماهنشان و ایجرود و نیز دبیر خانه کارگر زنجان دلیل اعتراض کارگران را “تعدیل ( یعنی اخراج) کارگران بومی و ابقای کارگران غیر بومی عنوان کرده اند”. رسانه ناسیونال – فاشیست گونازتی وی نیز به این خیل ضد کارگری اضافه شده است و تحت عنوان اینکه نباید کارگران بومی را اخراج کرد، بصراحت از اخراج کارگران غیر بومی دفاع کرده است.

یک سلاح مهم در دست دولت و کارفرما برای تضعیف مبارزه کارگران تفرقه افکنی قومی و ملی و یا به عبارت دیگر بومی و غیر بومی میان کارگران است. در این عرصه ناسیونالیستها هم در نقش پادوی سرمایه داران و حکومتشان علیه اتحاد کارگران ظاهر میشوند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران، ضمن محکوم کردن اخراج کارگران معدن سرب و روی انگوران و حمایت از اعتراض این کارگران، از آنان میخواهد که اجازه ندهند سیاستهای ضد کارگری و تفرقه افکنانه کارفرما و مقامات دولت اتحاد کارگران در مبارزه با اخراج را بهم بزند. کارگر چه بومی و چه غیر بومی نباید از کار اخراج شود. همه باهم باید در مقابل کارفرمایان و دولتشان بایستند. همه کارگران باید در صفی متحد و با همراهی خانواده هایشان دست به اعتراض بزنند و از حق کار و زندگی شان دفاع کنند.

زنده باد اتحاد کارگران در مبارزه علیه اخراج

کمیته اذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ فروردین ماه ١٣٩٦ برابر با ١٢ اوریل ٢٠١٧