اطلاعیه سازمان آزادی درباره: – برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس بین المللی “مصافهای جنبش آزادی زن در خاورمیانه و شمال آفریقا”

اطلاعیه سازمان آزادی درباره:
 برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس بین المللی
“مصافهای جنبش آزادی زن در خاورمیانه و شمال آفریقا”
شنبه ۱۵ نوامبر کنفرانس “مصافهای جنبش آزادی زن در خاورمیانه و شمال آفریقا” در شهر گوتنبرگ، سوئد برگزار شد. در این کنفرانس سخنرانان درباره شرایط زنان و جنبش آزادی زن و اوضاع وخیم سیاسی در منطقه، بویژه سوریه، عراق و افغانستان صحبت کردند. سخنرانان بر وخامت اوضاع بویژه در کشورهای اخیر اتفاق نظر داشتند. در رابطه با استراتژی مقابله با این شرایط و پایان دادن به شرایط جنگ، خونریزی، ویرانی و آوارگی مردم بحث و تبادل نظر شد. مقاومت مسلحانه مردم کوبانی در برابر داعش، نقش زنان در آن و برخورد دولتهای غربی، ترکیه و دولت اقلیم کردستان نیز از مسائل داغ مورد بحث بود. چگونگی برخورد فمینیسم به مقولۀ مسلح شدن و جنگیدن زنان در کوبانی یکی دیگر از مسائل بحث برانگیز در کنفرانس بود.
رولا اسد، ناصر الغزالی، خاولا قاضی و سمیرا زئیر از فعالین اپوزیسیون سوریه، کریمه رشکو از کانتون جزیره در کردستان سوریه، سهیلا حیدری از فعالین جنبش حقوق زن افغانستان، شهلا نوری و آذر ماجدی از سازمان آزادی زن و لیلین هالس فرنچ رئیس ابتکار فمینیستی اروپا – مدیترانه سخنرانان این کنفرانس بودند.
در ابتدا شهلا نوری، لیلن هالس فرنچ و آذر ماجدی به شرکت کنندگان خوش آمد گفتند و درباره مشکلات سازمان دادن یک کنفرانس بین المللی با شرکت فعالین از منطقه صحبت کردند. اشاره شد که یکی از مشکلات مهم که موجب بتعویق افتادن کنفرانس شد، مساله دریافت ویزا برای فعالین منطقه به کشورهای اروپایی است. بر امر همبستگی بین المللی با جنبش مردم برای دستیابی به یک جامعه آزاد و عادلانه و جنبش آزادی زن در منطقه تاکید شد. برگزاری کنفرانسهای بین المللی بمنظور ایجاد نزدیکی، ابراز همبستگی و دخالت فعالتر در جنبش مردم و جنبش آزادی زن مورد تاکید قرار گرفت. سپس یک اسلاید شو از شرایط منطقه، وضعیت وخیم و فلاکتبار مردم، حماسه کوبانی و جنبش همبستگی بین المللی با عنوان “امید و استیصال در خاورمیانه، کوبانی راه را نشان می دهد” به نمایش گذاشته شد. همچنین یک ویدیو کوتاه از کوبانی و مصاحبه با دو سه تن از زنان که مجبور به ترک کوبانی شده بودند به نمایش گذاشته شد. این ویدیو توسط رولا اسد که در ماه سپتامبر به کوبانی سفر کرده بود، تهیه شده بود. سپس سخنرانان در سه پانل سخنرانی کردند. پس از اتمام سخنرانی ها وقت به پرسش و پاسخ و اظهار نظر شرکت کنندگان رسید. مباحث به گرمی مورد توجه قرار گرفت. شرکت کنندگان در تنفس ها، در بخش اظهار نظر و پس از کنفرانس با حرارت درباره مباحث و مسائل طرح شده بحث می کردند.
در خاتمه نیز دو موزیسین جوان ترانه هایی از مبارزه و مقاومت اجرا کردند که با استقبال بسیار گرمی روبرو شد. عکس هایی از کنفرانس و ویدئوی برخی از سخنرانی ها بلافاصله در شبکه اجتماعی فیس بوک انتشار یافت. بقیه سخنرانی ها بتدریج در سایت سازمان آزادی زن قابل دسترسی خواهد بود. سازمان آزادی زن خواهد کوشید که کنفرانس های مشابه ای را در آینده سازمان دهد.
سازمان آزادی زن
۱۸ نوامبر ۲۰۱۴
برای دنبال کردن مباحث کنفرانس به سایت سازمان آزادی زن رجوع کنید:
www.azadizan.org
لینک ویدیوی سخنرانی آذر ماجدی تحت عنوان “دخالت بین المللی یا کوبانی، دو برخورد” در این سخنرانی آذر ماجدی به عمده مسائل مطروحه در کنفرانس می پردازد:
https://www.youtube.com/watch?v=QMHO2yZUVEc