اطلاعيه كميته كردستان حزب حكمتيست- اعدام انسانها تحت هر بهانه اى محكوم است

اعدام انسانها تحت هر بهانه اى محكوم است

اطلاعيه كميته كردستان حزب حكمتيست درمورد:

اعدامهاى دسته جمعى اخير

جمهورى اسلامى با اعدام دستجمعى گروهى ديگر از زندانيان متعلق به گروه “توحيد و جهاد” كردستان بار ديگر با به نمايش گذاشتن اين شيوه شنيع، چهره جنايتكارانه خود را برملا كرد. هيچ بهانه اى، نه عقيده و ايدئولوژى، نه اتهام به جرم اجتماعى و جنائي اين شيوه ددمنشانه را توجيه نمى كند. جامعه مدرن  بشرى براى رام كردن نيروهاى سياه مذهبى و برخورد به ناهنجاريهاى اجتماعى راهها و شيوهاى ديگرى در اختيار دارد.

اما اعدام در دست دولتها و اينجا بخصوص دولت مذهبى اسلامى در ايران، كه خود بعنوان يك رژيم سركوبگر، كشتار دهها هزار نفر از مخالفين خود را در پرونده دارد، نه وسيله دادخواهى و اجراى عدالت، بلكه ابزار حاكم كردن و اشاعه ترس و وحشت در جامعه اى است كه لبريز از تنفر از جمهورى اسلامى است. جمهورى اسلامى با پرونده جنايتكارانه ٤ دهه گذشته اش نه تنها صلاحيت دادرسى و دادخواهى از ديگران را ندارد، بلكه خود او را بايد بر صندلى متهم به جرم و جنايت عليه بشريت نشاند.

اعدام دسته جمعى اخير كه جمهورى اسلامى و ارتجاع مذهبى از هردو طرف مى خواهند آن را  به ابزار تصفيه حسابهاى فرقه اى و مذهبى  تبديل كنند، اتفاقا موجب ناامنى بيشتر جامعه و ميدان پيدا كردن مسابقه انتقامجويي در صف ارتجاع در منطقه مى شود و بهمين دليل دود آن به چشم مدنيت و امنيت جامعه مى رود. از همين رو بايد از طرف جبهه انسانيت آزاديخواه و برابرى طلب محكوم شود. مستقل از اينكه اعدام كننده و اعدام شونده چه ادعاهاي در مقابل يكديگر دارند، صرف باب شدن اعدام در جامعه به ضرر كارگران و مردم زحمتكش است. كمونيستها و آزاديخواهان هميشه اولين قربانيان اين شيوه شنيع در جامعه بوده اند، بهمين دليل كمونيستها و صف آزاديخواهاهى و عدالت طلبى بايد مخالف قاطع و بى چون و چراى اين شيوه غير انسانى باشند. با مبارزه قاطع با اعدام بايد جامعه را نه تنها در مقابل جمهورى اسلامى، بلكه در برابر هرنيروى مذهبى و سياه ديگرى كه در كمين سوق دادن جامعه به ادامه قتل و كشتار نشسته اند مصون نگهداشت.

كميته كردستان حزب حكمتيست

١٤ مرداد ١٣٩٥