‎عباس حسین پناهی با قید وثیقه آزاد شد/ افشین حسین پناهی هم به زندان مرکزی سنندج منتقل شد‎

‎عباس حسین پناهی با قید وثیقه آزاد شد/ افشین حسین پناهی هم به زندان مرکزی سنندج منتقل شد‎

عباس حسین پناهی صبح امروز یکشنبه با قید وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی و بطور موقت آزاد شد، همچنین افشین هم بعد از دوماه بازداشت، از اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

اما همچنان از سرنوشت #رامین #حسین #پناهی خبری در دست نیست.

…….

‎عباس حسین پناهی با قید وثیقه آزاد شد/ افشین حسین پناهی هم به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

‎عباس حسین پناهی پسر عموی رامین حسین پناهی صبح امروز یکشنبه بعد از دوماه بازداشت با قید وثیقه آزاد شد. همچنین افشین حسین پناهی برادر رامین هم به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

‎افشین و عباس حسین پناهی دوماه پیش بدونه هیچ دلیل و ارائه حکمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از آن زمان تاکتون در بازداشتگاه مرکزی وزارت اطلاعات سنندج بسر برده اند. عباس صبح امروز یکشنبه با قید وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی و بطور موقت آزاد شد.

‎همچنین روز گذشته افشین حسین پناهی برادر رامین حسین پناهی هم بعد از دو بازداشت به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

از طرفی دیگر با وجود پیگیری های مکرر خانواده “رامین حسین پناهی” و مراجعه به نهادهای نظامی و امنیتی، تاکنون از سرنوشت این فعال سیاسی کُرد هیچ گونه خبری در دست نیست.

رامین حسین پناهی روز دوم تیرماه امسال در شرایطی که مورد هدف سه گلوله قرار گرفته بود، از سوی نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. با وجود پیگیری‌های مکرر پدر و مادر سالخورده ایشان و مراجعه به نهادهای نظامی-امنیتی، اما این نهادها تاکنون از ارائه‌ی هرگونه پاسخ مشخصی در مورد سرنوشت این فعال سیاسی به آنان خودداری کرده‌اند.

رامین حسین پناهی، فعال سیاسی و از اعضای حزب کومله است که در تاریخ اول تیرماه توسط نیروهای سپاه پاسداران زخمی و بازداشت می شود، اما در ادامه نیروهای سپاه به منزل پدری وی مراجعه کرده و اقدام به بازداشت چندین تن از اعضای خانواده وی نمودند.

در چارچوب این بازداشتها روز ۱ تیرماه، افشین حسین پناهی، برادر رامین در منزل شخصی خود بازداشت کردند و سپس ۴ تیرماه ۱۳۹۶، انور حسین پناهی، دیگر برادر رامین و ۵ تیرماه ۱۳۹۶، زبیر، احمد ، عباس و کیوان و عباس حسین پناهی از بستگان ایشان نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. افشین هنوز هم در حبس بسر می‌برند و دیگران هم پس از مدتی آزاد شدند.

اکنون هم با گذشت دوماه، کماکان از سرنوشت رامین حسین پناهی و دیگر بازداشتیها اطلاعی در دست نیست، خانواده حسین پناهی در نامه‌ایی به گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل، خانم اسما جهانگیر خواستار پیگیری ایشان جهت کسب اطلاع از وضعیت اعضای خانواده‌ی حسین‌پناهی کردند.

روز ۹ تیرماه، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیەای، بازداشت اعضای خانواده حسین پناهی را به مثابه ”ناپدید شدن اجباری” خوانده و خواستار آشکارا شدن سرنوشت و محل نگهداری آنان و همچنین شفاف سازی در رابطه با وضعیت رامین حسین پناهی که در هنگام بازداشت مجروح بوده است، شد. این سازمان از مقامات ایرانی خواست هر چه سریعتر نسبت به آزادی سایر افرادی که صرفا بخاطر نسبت خانوادگی با رامین حسین پناهی بازداشت شدەاند اقدام کند.