کیوان جاوید – ژورنال یک ساله شد

ژورنال یک ساله شد

ژورنال روزانه
درست یک سال پیش بود که رهبری حزب کمونیست کارگری ایران تصمیم به انتشار یک نشریه روزانه گرفت. نشریه ای که قرار بود متفاوت باشد. نشریه ای که قرار بود حرف های تیز و کوتاه و سرراست بزند. نشریه ای که قرار بود نبضش با رویدادهای سیاسی روز بزند و به آنها پاسخ فوری بدهد. و بالاخره نشریه ای که تیراژ بالا داشته باشد.

همه این کارها در طول این یک سال شد. نشریه روزانه منتشر شد و روزانه در اختیار علاقمندان قرار گرفت. در این میان همه موانع با جان سختی کنار زده شد. باور به اینکه ما می توانیم حرف چپ و رادیکال و انسانی خود را به گوش توده وسیع برسانیم و از این توده وسیع نیرو بگیریم به همه نویسندگان و مسئولین ژورنال نیرو میداد و نیرو میدهد. در این مدت ما بیشتر یاد گرفتیم که چگونه می شود نه تنها روزانه، که ساعتی قلم بکار گرفت و به جنگ دشمنان آزادی و انسانیت رفت. ما بیشتر یاد می گیریم که در این دنیای پر از خبر و نوشته و مقاله چگونه در کوتاهترین زمان و کمترین کلمات دل های بیشتری را با خود همراه کنیم.

ژورنال با کمک همه ما یک ساله شد. ژورنال اسمی آشنا در صحنه سیاست در ایران باقی می ماند. تعداد ۲۰۰ هزار بازدید کننده فقط از سایت ژورنال از ابتدا تا حالا و بیش از ۱۲۰۰ نوشته تنها گوشه کوچکی از تلاش ما است. در این یک سالگی ژورنال اجازه بدهید از حمید تقوائی برای چند صد نوشته و تشویق بی پایانش برای انتشار بی وقفه ژورنال قدردانی کنم. سیامک بهاری بعنوان یکی از اولین سردبیران و نوید مینائی بعنوان سردبیر و هماهنگ کننده فعلی ژورنال جایگاه ویژه ای برای همه “ژورنالیستها” دارند. خالی از لطف نیست که از خودم نیز بعنوان مادر معنوی ژورنال و یکی از سردبیران آن تشکر کنم. دست همه ما درد نکند.*

کیوان جاوید

سایت ژورنال: http://journal-ruzaneh.com/