کیوان جاوید – نانوائی ارزان فروش پلمب شد

نانوائی ارزان فروش پلمب شد

گرانی نان
به گزارش ایرنا، یک نانوایی در منطقه خیرآباد شهرستان ورامین به‌دلیل فروختن نان با قیمتی کمتر از نرخ مصوب، توسط کارگروه آرد و نان ورامین پلمب و از ادامه کار آن جلوگیری شد.

این چه معنی می دهد در کشوری که با دولت و حکومت اسلامی اداره می شود کسی به خودش اجازه بدهد ارزان فروشی کند.

اسلام و حکومت اسلامی معنی دارد، مردم برای شکمشان که انقلاب نکرده بودند تا حالا جرات کنند نان ارزان با کیفیت خوب بخورند. اصلا اینطور که بشود همه به خودشان حق میدهند از ارزانی حرف بزنند و آنگاه پایه های حکومت اسلامی به لرزه در خواهد آمد و اعتقادات دینی سست و شکننده می شود و کسی دیگر به نماز و روزه فکر نخواهد کرد. این همه اعدام معنی دارد آقا. بعد از این همه رشادت اسلامی حالا یکی بخواهد خودسرانه نان ارزان کند؟

این چه معنی می دهد در حالی که تمامی کار بدستان حکومت اسلامی پول پارو می کنند و غم نان ندارند حالا همین مردم کوچه و بازار هم بخواهند خودشان را همسنگ آنها جا برنند؟ بالاخره میلیاردر و کاخ نشین و مرفه معنی ای دارد، همینطوری که از سر راه این واژه ها پیدا نشده است.

این چه معنی دارد وقتی دولت با تمام قوا تلاش می کند همان یک لقمه نان را هم از سفره مردم غیب کند و منفعت حاصله از این اندوختن ثروت را به جیب بشار اسد و حسن نصرالله و چاقو بدستان حزب الله و … بریزد حالا یکی پیدا بشود و بگوید نان ارزان می کنیم. این نانوائی و نانوائی ها مشابه باید پلمب بشوند تا درس عبرتی باشد به همه مردم.

اما. … برای اینکه این خواب خوش حکومت به هم بریزد باید آتش تنور سرنگونی حکومت را داغ تر کرد تا مردم نه تنها به نان، که به همه حرمت انسانی خود دست بیابند.*

کیوان جاوید

ژورنال: http://journal-ruzaneh.com/