کیوان جاوید – جهان نشر از حسن روحانی تا استفان شاربونیه

جهان نشر از حسن روحانی تا استفان شاربونیه

کتاب سوزان در ایران
می گوید “نمی‌توان ۱۰۰ اصل برای ممیزی کتاب در ایران درست کنیم”

بعد از ترور کاریکاتوریست های مجله شارلی، فورا موج عظیم انسانیت در چهار گوشه جهان چشم ها را خیره کرد. موجی که درهم تنیده شد و به یک صدا گفت من شارلی هستم.

بگذارید آن عظمت تاریخی را برای یک لحظه فراموش کنیم. آن قدرت عظیم بشریت آزادیخواه را برای دقایقی از یاد ببریم . از واقعیتی که مو بر تن هر انسان شرافتمندی سیخ می کند بگذریم و به فانتزی پناه ببریم. بیائید برای لحظاتی یاد عزیز استفان شاربونیه را از خاطر پاک کنیم تا مرد دیگری را بیاد بیاوریم. مردی که می گوید نمی توان برای ممیزی کتاب ۱۰۰ اصل درست کرد.

ایشان رئیس جمهور حکومت اسلامی در ایران است. بیائید با هم فریاد بر کشیم ما همه روحانی هستیم. بیائید عکس ایشان را بالای سر ببریم و بگوئیم ارزش روحانی از همه استفان های عالم هم بیشتر است. آخر مگر نه اینکه او رئیس جمهور یک کشور با جمعیتی زیاد است و بیان چنین حرفی می تواند به یک خفقان ۳۶ ساله توسط حکومت ایشان پایان بدهد و آزادی بیان ۸۰ میلیون انسان را برای همیشه تضمین کند؟

فردا دیر است. از همین امروز بی بی سی عکس رئیس جمهور عزیزش را نه در ماه که در مریخ ببیند و دشمنان حکومت اسلامی را به باد دشنام بگیرد. تحلیلگر خود آقای بهنود و یار ضد کمونیست خود جناب بهمن نیرومند را صدا بزند تا دور سر روحانی دعا به زبان انگلیسی و آلمانی بخوانند. ما هم روحانی هستیم.

داشتیم در این دنیای خیالی خود سیر می کردیم که ندا در رسید. “سه یا چهار اصل” برای ممیزی کتاب در ایران کافی است”. ایشان آن چهار اصل را برشمردند. “اخلاق، مقدسات، ارزش‌ها، امنیت و مصالح ملی”.

با همین چهار اصل مورد نظر روحانی دنیای آزاد و انسانیت را به آتش کشیده اند. روحانی همراه با کل حکومتش جغد آزادی و زندگی است. این را سالیان درازی است که مردم ایران خوب می دانند.*

کیوان جاوید

سایت ژورنال: http://journal-ruzaneh.com/