کیوان جاوید – «ای مرز پر گهر»

«ای مرز پر گهر»

فقر و ثروت
در خبرها آمده است «۲۰ درصد جمعیت {ایران}حاشیه نشینند!» و …« ۶٠ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور کم داریم که برای رفع آن ٢۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است» …. در رسانه ها می خوانیم : «خانوارهای زیر خط فقر سه برابر شدند!»

این قصه سر دراز دارد. …. « این روزها سخت ترین دوران زندگی، دوران بازنشستگی شده است. چون افراد بازنشسته علاوه بر اینکه با مشکلات جسمی خودشان دست و پنجه نرم می کنند، دغدغه مالی هم به مشکلاتشان اضافه خواهد شد. بازنشسته ها زیر خط فقر زندگی می کنند».

اینها بیان بی در و پیکر یک درد بی درمان نیست. اینها نتیجه تحمیل یک تعرض تمام عیار طبقاتی از سوی طبقه حاکم به مردم است. اینجا ایران است. ایران تحت حاکمیت سرمایه داران که اینبار نه با پرچم ای ایران، ای مرز پر گهر یا شعار شاه، خدا، میهن، که با شعار گوش خراش مذهب و اسلام و خدا و پیغمبر و خمینی و خامنه ای به جان مردم افتاده اند تا آخرین رمق و شیره جانشان را بمکند. این منطق این نظام است. همه جا اینطور است. در ایران اما سرمایه را ضربدر دین کرده اند تا ظرفیت ضد بشری آن را صد چندان بالا ببرند.

همه خبر ها اما حکایت فقر و نداری نیست. … خدامراد احمدی، متهم ردیف هشتم فساد سه هزار میلیاردی که قرار بود همین روز ها برای گذراندن محکومیت ۱۰ ساله اش در زندان اوین باشد، در مراسم ختم مادر احمدی نژاد در صدر مجلس جای گرفته بود. … و مژده رسید که: « در بودجه سال آینده ۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش «فرزندآوری» اختصاص داده شده است».

یک بار دیگر این شعار را تکرار کنیم. ای ایران ای مرز پر گهر! پر گهر برای سرمایه دارها و میلیاردر ها. و بیاد بیاوریم این ایران مرز فقر و تباهی و نداری و گرسنگی و بیماری برای کارگران و معلمین و پرستاران است. مرز جنگ بین اکثریت عظیم جامعه با مشتی کلاهبردار خون آشام. اگر انتخابی هست که هست، نه انتخاب مرز و مذهب، که انتخاب شایسته زندگی و کرامت انسانی است. جنگی که به وسعت خاک زمین در جریان است.*

کیوان جاوید

سایت ژورنال: http://journal-ruzaneh.com/