کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران- دستگیرشدگان روزهای اخیر در کردستان باید فورا آزاد شوند

دستگیرشدگان روزهای اخیر در کردستان باید فورا آزاد شوند

سیاست امنیتی حکومت باید در هم شکسته شود

 

مردم شهرهای کردستان و چندین شهر مناطق غربی کشور روز ٢١ شهریور با اعتصاب عمومی جواب دندان شکن و محکمی علیه اعدام و حمله به اپوزیسیون را در سطحی توده ای دادند. مردم در این روز قدرت متحدانه و شور انقلابی خود را با اعتصاب به نمایش گذاشتند. پیروزی را جشن گرفتند، رذالت و زبونی حکومت اسلامی را به نمایش گذاشتند و گامهای بسیاری را در مسیر سرنگونی و پایان دادن به حاکمیت رژیم اسلامی پیمودند! جمهوری اسلامی که با دستگیری و تهدید مردم نتوانست جلو اعتصاب را بگیرد، برای تقویت روحیه مزدوران خود در شهر بوکان نمایش رژه مسخره راه انداخته و رژه مزدوران خود را در شهر براه انداخته است، در شهرهای مریوان، سنندج، اشنوبه، بوکان، سردشت و روانسر تعدادی از جوانان را دستگیر کرده و به منظور ایجاد فضای ترس در یک نمایش مضحک مغازه هایی را که دست به اعتصاب زده بودند، با رنگ مشخص کرد ه است.

‎میتوان و باید این رفتار سرکوبگرانه حکومت را نیز به شکست کشاند. مردمی که قدرت خود و ناتوانی حکومت را تجربه کردند اکنون در موقعیت مساعدتری برای مقابله با سیاست های سرکوبگرانه خود هستند. پیروزی مردم را نمیتوان با این ترفندها بعقب راند و دستاوردهای پیروزی اعتصاب، اقدام قاطع مردم علیه اعدام و وحشیگری حکومت، برای آزادی زندانیان سیاسی و علیه کشتار کولبران در جامعه پایدار خواهد ماند.

حکومت اسلامی در روز ٣ شهریور با طرحی توطئه گرانه ٤ فعال محیط ریست را کشت. جواب مردم عقب نشینی و تسلیم نبود. کوه پیمایی صدها نفر از زنان و مردان انقلابی بود که با میتینگی باشکوه و شعرخوانی و سخنرانی با شکوه برگزار شد و همایش قدرتمند ٤ شهریور در مراسم گرامیداشت شریف باجو بود که با شرکت چند هزارنفر، با سرودهای انقلابی در شهر مریوان انجام شد. جواب مردم علیه زورگویی و فشار به کولبران و علیه بیکاری اعتصابات وسیع مردم در شهرهای بانه، جوانرود، مریوان و سردشت بود. جواب مردم به اعدام و حمله به اپوزیسیون نیز اعتصاب قدرتمند ۲۱ شهریور بود.

ایجاد فضای رعب و وحشت و دستگیری و شکنجه، برگزاری مناسک رژه مزدوران  سیاست همیشگی حکومت اسلامی بوده است اما اینبار این مردمند که از سالها قبل در کردستان و در سراسر کشور مزدوران را به وحشت انداخته اند.

تمام دستگیر شدگان روزهای اخیر و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند. مردم کردستان را فرامیخوانیم که با اعتراض وسیع خود عزیزانشان را از زندان بیرون بکشند و شکست دیگری به حکومت اسلامی تحمیل کنند. کلیه سازمانهای مخالف حکومت و فعالین مدافع حقوق انسان را دعوت میکنیم علیه دستگیری های حکومت اسلامی اعتراض کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ شهریور ١٣٩٧

١٤ سپتامبر ٢٠١٨