کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران – خطاب به مردم سنندج و جهت اطلاع عمومی! آب سنندج آلوده شده است

خطاب به مردم سنندج و جهت اطلاع عمومی!
آب سنندج آلوده شده است
طبق گزارش رسیده به کمیته کردستان حزب روز چهارشنبه پنجم شهریور ١٣٩٣طی نشستی محرمانه در محل استانداری کردستان در شهر سنندج کارشناسان و مامورین دولتی اعلام کرده اند که آب سنندج آلوده است. 
استانداری کردستان این خبر مهم را تا کنون از مردم پنهان کرده است. در این جلسه محرمانه گفته شده است که آب سد وحدت به شدت آلوده است.  سد وحدت دو خروجی بالای و پایینی دارد که به علت کم بود باران امسال برای تامین آب آشامیدنی شهر از خروجی پایینی استفاده شده است.
سطح پایین آب تنها موجب کم بود آب در سطح شهر سنندج نشده است که هر محله روزانه ساعات محدودی میتوانند آب داشته باشند. علاوه بر این برای آبرسانی شهر مامورین ناچارا باید از خروجی پایین سد به منظور آبرسانی شهر استفاده کنند که بسیار آلوده و استفاده از آن میتواند منشا بیماریهای متعددی باشد.
طبق گزارش رسیده به کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران آبی که از سد وحدت به شهر میرسد تصویه نشده و آلوده است. همین منبع خبری گفته است که  اکثریت بالایی از مردم سنندج تا روز شنبه ٨ شهریور از وضعیت آب شهری و آلوده بودنش بیخبر نگهداشته شده اند.
در نشست محرمانه استانداری تاکید شده است که سازمان بهداشت باید سالانه آب شهری را آزمایش میکرد و مواد برای تصویه آب و پاک کردن دستگاهای تصویه را کنترل میکرد، اما  بیش از ٦ سال است هیچ کنترلی صورت نگرفته است. آنچه که معلوم است تعدادی از فعالین محیط زیست اعلام کرده اند که در آب سد وحدت حیوانهای مرده دیده شده است.
نکته قابل توجه این است که گفته میشود مسئولین و مقامات بالای دولتی از مسئله آلوده بودن آب شهر با خبر بوده و خودشان از آب معدنی استفاده میکنند.
مردم آزاده سنندج!
آلوده بودن آب آشامیدنی شهر موضوع بسیار مهم و خطر ناکی میتواند باشد. باید فوری استاندار و همه مقامات دولتی جوابگوی این سیاست ضد انسانی خود باشند. آنها را باید ناچار کرد موضوع آب آشامیدنی شهر که اساسا از سد وحدت تامین میشود را جدی بگیرند و اقدامات لازم را به عمل آورند. لازم است که هر اقدامی در این راستان صورت میگیرد باید با نظارت مستقیم مردم و یا نمایندگانی از جانب مردم باشد که برای این امر تعیین بشوند. نباید به قول و قرارهای دروغین دولت باور کرد. مردم میتوانند راسا در مقابل استانداری و مقامات ذی ربط تجمع کنند و از آنها بخواهند در اسرع وقت مردم شهر را از نگرانی آلوده بودن آب در بیاورند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٨ شهرویور ١٣٩٣