کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران – دو اطلاعیه خبری

اطلاعیه خبری کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

طبق خبر منتشر شده؛ روز چهارشنبە (٢٢ آذر/ ١٣ دسامبر)، سهیلا زبیری بە ٢ سال حبس و دخترش بە نام صفا حسن پور نیز بە ٦ ماه حبس تعزیری محکوم شدە اند. سهیلا زبیری و صفا حسن پور، همراه با چند تن دیگر از شهروندان سردشت بهار ١٣٩٤ و پس از تجمع اعتراضی بە نشانە اعتراض بە مرگ مشکوک ”فریناز خسروانی“ در هتل ”تارا“ی مهاباد  از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چندی با تودیع وثیقە و موقتا از زندان آزاد شدە بودند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران احکام زندان برای سهیلا زبیری و صفا حسن پور را محکوم  و مردم سردشت را به  اعتراض به زندانی کردن آنها فرا میخواند.

تجمع شهروندان سردشت در محکومیت مرگ مشکوک فریناز خسروانی جرم  نیست، برپایی تجمع و راه پیمایی اعتراضی حق مسلم مردم است.

حکومت اسلامی حق ندارد اعتراضات مردم را بعناوین و بهانه های مختلف سرکوب و تجمع کنندگان را به زندان محکوم کند. آزادی بی قید و شرط عقیده، بیان، اجتماعات، مطبوعات، تظاهرات، اعتصاب، تحزب و تشکل حق انکار ناپذیر همه شهروندان است.

٢٢ آذر ١٣٩٦

١٤ دسامبر ٢٠١٧

اطلاعیه خبری کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

شلیک مستقیم نیروهای نظامی جمهوری اسلامی  در مرز مریوان منجر بە زخمی شدن دو کولبر شد.

١٨ آذر  در منطقە ”سیاناو“ در مناطق مرزی مریوان با عراق نیروهای نظامی جمهوری اسلامی بە سوی دستەای از کولبران شلیک نمودەاند،  در اثر این تیراندازی ها اسحاق حبیبی و سرور محمدی زخمی شدەاند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران کشتن کارگران کولبر، مصادره و به آتش کشیدن اموال و اجناس کولبران و کشتن اسب های آنها را قویا محکوم میکند. و  مردم شهر و روستاهای کردستان ایران را به اعتراض و تظاهرات در دفاع از کولبران فرامیخواند.

ما جوانان شهر و روستاها را فرامیخوانیم در همه جا، در کوچه و خیابانها بر در و دیوار شهر و روستاها بنویسند. جمهوری اسلامی دشمن خونین کولبران است. کشتار کولبران را متوقف کنید!

٢٢ آذر ١٣٩٦

١٤ دسامبر ٢٠١٧