کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران-حکم شلاق علیه ”زمانە زیویە“، ”منارە ملاویسە“ و ”ایوب جوانپور“ را باید وسیعا محکوم کرد.

حکم شلاق علیه ”زمانە زیویە“، ”منارە ملاویسە“ و ”ایوب جوانپور“ را باید وسیعا محکوم کرد.

طبق اخبار منتشر شده، ”زمانە زیویە“، ”منارە ملاویسە“ و ”ایوب جوانپور“ از سوی دستگاه قضایی حکومت ایران در شهرستان سقز به ٥٠ ضربه شلاق و یک میلیون و هشتصد هزار تومان جریمە نقدی محکوم شده اند! این سه نفر به “شرکت در تجمعات حمایت از همه‌پرسی استقلال کردستان و اخلال در نظم عمومی” متهم شده است.

این گستاخی حکومت کثیف اسلامی علیه مردم معترض کردستان را باید با اعتراض گسترده پاسخ داد. نفس مجازات شلاق که بر طبق “قانون مجازات اسلامی” حکومت صورت میگیرد جنایت آشکار سیستم قضایی و کل حکومت فاسد و تبهکار اسلامی است. شلاق ادامه اعدام ها و شکنجه ها و سایر جنایات این حکومت برای سرکوب و ارعاب مردم، تحقیر و بی حرمتی به مردم معترض و حفظ حکومت دزدان اسلامی است و باید از جانب همه مردم کردستان، کانونهای اجتماعی و نهادهای پیشرو و آزادیخواه بشدت محکوم شود.

باید با اعتراض گسترده در شهرهای کردستان و شهر سقز احکام شلاق حکومت را تماما عقب راند و این ابزار قرون وسطایی را از دست آن گرفت. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران حکم شلاق علیه ”زمانە زیویە“، ”منارە ملاویسە“ و ”ایوب جوانپور“ را قویا محکوم میکند و همه مردم آزاده را به اعتراض علیه هر نوع شکنجه ای و تحت هر عنوانی فرامیخواند.

حکم صادره دستگاه قضایی حکومت اسلامی مبنی بر شلاق یا جزای نقدی علیه ”زمانە زیویە“، ”منارە ملاویسە“ و ”ایوب جوانپور“ باید بدون قید و شرط ممنوع شود.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ آذر ١٣٩٦

١٢ دسامبر ٢٠١٧