کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری- آزادی محمدرضا آهنگر و آخرین خبر از سعید یوزی و صالح امانی

آزادی محمدرضا آهنگر و آخرین خبر از سعید یوزی و صالح امانی

🔹بر اساس خبر دریافتی روز گذشته محمدرضا آهنگر از کارگران و فعالین کارگری کامیاران آزاد شد و از اتهامات وارده تبرئه گردید. محمدرضا آهنگر در آخرین روزهای اسفند 95 در شهر کامیاران بازداشت گردید.
اما قاضی دادگاه برای آزادی دو نفر دیگر از فعالین کارگری، سعید یوزی و صالح امانی، تقاضای وثیقه 100 میلیون تومانی نموده است. بر اساس این خبر سعید یوزی در دادگاه از تاسیس سندیکای کارگران مهاجر در کردستان عراق دفاع کرد و گفته این وظیفه دولت است که از حق و حقوق این کارگران در عراق حمایت کند و حالا که ما مستقل، چنین کاری کردیم، جرم تلقی نمی شود و این اتهام واهی است!
لازم به ذکر است که در اسفند سال گذشته سعید یوزی در شهر کامیاران دستگیر شد و صالح امانی نیز در حسن آباد منطقه سنندج بازداشت گردید.
ما آزادی محمدرضا آهنگر از کارگران و فعالین کارگری کامیاران را به خانواده و دوستان اش تبریک می گوییم و خواستار آزادی بدون قید و شرط همه فعالین کارگری از جمله سعید یوزی و صالح امانی هستیم. آنها نه اختلاس کرده اند و نه رانت خوار بوده اند و هیچ جرمی، جز دفاع از حقوق و مطالبات کارگران ندارند. جای کارگران و فعالین کارگری در زندان نیست!

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 31 فروردین 1396