کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری -ضرب و شتم اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه را محکوم می کنیم!

ضرب و شتم اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه را محکوم می کنیم!

بر اساس خبری که روز گذشته کانال تلگرامی سندیکای نیشکر هفت تپه منتشر کرد، “اسماعیل بخشی” پس از سخنان اش در جمع کارگران اعتصابی مجتمع نیشکر هفت تپه و در حالی که به سمت منزل اش در شهرستان دزفول می رفت؛ مورد هجوم چند نفر نقابدار قرار گرفت.

بر اساس این خبر، “اسماعیل بخشی” با جسارت تمام و با دست خالی به دفاع از خود پرداخته و بعد از دقایقی مردم حاضر در منطقه با دیدن صحنه و شنیدنسروصدا به کمک او می آیند. ضاربان هم با دیدن مردم و مقاومت اسماعیل،سریعا منطقه را با اتومبیل، ترک می کنند. بر اثر این هجوم وحشیانه، اسماعیلبخشی، از ناحیه کتف چپ دچار پاره گی می شود.

اما اسماعیل بخشی کیست و چرا مورد غضب سرمایه داران قرار گرفت؟ اسماعیل یکی از کارگران محبوب و مورد اعتماد همکارانش است که به عنوان نماینده آنها در مبارزه برای دستیابی به مطالبات شان، انتخاب شده است. مبارزه ای که در روزها و هفته های اخیر در هفت تپه شدت بیشتری پیدا کرد و به نماد همبستگی و اتحاد کارگری برای طبقه کارگر ایران تبدیل شده است. اسماعیل بخشی روز گذشته در جمع کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه، سخنانی ایراد کرد که خشم و بغض صاحبان سرمایه را بیشتر برانگیخت. صحبت های اسماعیل خطاب به هم طبقه ای هایش و سرمایه داران صریح و روشن است و برگی از کیفرخواست طبقه کارگر در مقابل مناسبات نابرابر سرمایه داری حاکم بر ایران می باشد. او در قسمتی از سخنان اش گفت:

« اگر تا آخر این هفته به مطالبات و وضعیت قراردادهای مان رسیدگینشه، دیگر مطالبات مان را نمی خواهیم؛ هفت تپه را پس می گیریم!شما نمی توانید هفت تپه را اداره کنید، ما به دروغ های شما اطمنیاننداریم! اگر به وضعیت ما تا آخر هفته رسیدگی نشه، خودمان می ریمتوی مدیریت می نشینیم و هفت تپه را اداره می کنیم! آباد می کنیم! ما تخصص لازم را داریم! اومده اند برای زمین های هفت تپه سند سازی می کنند. نمی توانند تولید کنند، می خواهند زمین خواریکنند. هفت تپه میراث پدران ماست.

قانون کار، قانون کار نیست. ظاهرش زیباست. وقتی به اجرا می رسد،می بینید قانون برده داری است. این قانون کار را کارگران ننوشته اند. کارگر باید در مورد قانون کار نظر بدهد، اما فرماندار و استاندار از اینها حمایت می کنند؟ به کارگران به میزان قانون کار می دهند. همه مزایا را کم کرده اند، قرارداد غیر قانونی یک ماهه است و حقوق ثابتش را هم کم کرده اند و هر چهارماه یکبار حقوق می دهند؛ تازه منت هم میگذارد! این برده داری است. اما حقوق 900000 تومان امروزه پول نان هم نیست. قانون برده داری است باید عوض شود…

اگر تا آخر هفته مطالبات و قراردادها مشخص نشود، شنبه ما در دفتر مدیریت نشسته ایم. آنها به هیچ عنوان شیوه های پیمانکاری را نمیخواهند بردارند. طبقه بندی را سفت بچسبیم. ما چون روز مزد هستیم، اگر 20 تا 30 سال کار کنیم هیچ پیشرفت شغلی نداریم و اینیعنی برده داری نوین. باید فروردین 97 طبقه بندی مشخص و اجرا شود. خیانت پشت خیانت و دروغ پشت دروغ! »

بدون تردید اسماعیل بخشی، کارگر پیشرو و آگاهی است که با تمام وجود استثمار و بردگی مزدی خود و همکاران اش را حس کرده است و تلاش دارد که شرایط وخیم کار و زندگی کارگران در ایران را تشریح کند و به دنبال راه خلاصی از این فقر و فلاکت است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن حمایت از خواسته های و مطالبات کارگران معترض نیشکر هفت تپه، ضرب و شتم اسماعیل بخشی این کارگر مبارز را بشدت محکوم می کند. راه مقابله با سرکوب و تعرض همه حانبه صاحبان ثروت و قدرت به نان و کار و سفره خالی کارگران، باور به نیروی خود و اتحاد و همبستگی و متشکل شدن در تشکل های مستقل کارگری است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 26/10/96

https://t.me/khamahangy

2