کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری –سیاست دو پهلوی ابزار سرکوب در مقابل معترضین به زندانی کردن رضا شهابی

سیاست دو پهلوی ابزار سرکوب در مقابل معترضین به زندانی کردن رضا شهابی

همان طوری که امروز در خبرها آمده بود، “تجمع اعتراضی به وضعیت خطرناک رضا شهابی که ساعت 10 امروز سه شنبه 5 دیماه 1396 برگزار شد، با ضرب و شتم شدید و بازداشت ده ها تن از حاضران و شرکت کنندگان توسط نیروهاینظامی و امنیتی مستقر در محل روبرو شد. نیروهای امنیتی و انتظامی که ساعتی پیش از شروع مراسم، حضوری پرتعداد و ملموس مقابل وزارت کار و اطراف آن داشتند، پس از تجمع شرکت کنندگان به آنان حمله ور شده و شروع به کتک کاری شدید و بازداشت زنان و مردانی کردند که تنها برای اعتراض به شرایط وخیم و غیرانسانی رضا شهابی و جهت یاری رساندن به همسر رضا شهابی در انعکاس وضعیت همسر دربندش، مقابل وزارت کار جمع شده بودند.”

بر اساس آخرین خبر منتشره حدود ساعت 4 عصر، در حالی که بازداشت شدگان از درد و عوارض ناشی از ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی و انتظامی رنج می بردند، از زندان اوین آزاد شدند.

یورش سبعانه و بازداشت دهها نفر از معترضین به ادامه زندانی کردن رضا شهابی، چندان عجیب و دور از انتظار نبود. امروز بر همگان روشن است که سرکوب صدای اعتراض کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان، مال باخته گان و…، پاسخ حاکمیت سرمایه داری به هر صدای حق طلبانه ای است. اما ضرب و شتم شدید و بازداشت دهها نفر از معترضین به ادامه زندانی کردن یک کارگر زندانی و زحمتکش، یک روی سکه بود! روی دیگر سکه را باید در واکنش محترمانه! یکی از مسئولین وزارت کار، بعد از تهاجم وحشیانه به معترضین و بازداشت آنها جستجو کرد:

“احمد مشیریان (معاون روابط کار وزیر کار) در پی دستگیری همسر رضا شهابی (ربابه رضایی) مقابل وزارت کار به خبرنگار ایلنا گفت: در جریاندستگیری امروز ایشان نیستم؛ فقط به طور غیرمستقیم شنیده بودم که قرار است امروز همسر رضا شهابی به وزارت کار بیاید؛ منتها در جریان تجمع نبوده‌ام. هیچ کس هم به من اطلاع نداده بود که همسر شهابی قرار است با شخص بنده دیدار کند.” و در ادامه گفته اند که در جریان دستگیری‌ها و این که چه کسانی بازداشت شده‌اند، نیستم.

معاون وزیر کار در حالی خود را به بی خبری از تجمع و از بازداشت ها زده است که در مقابل همان وزارتخانه مطبوع ایشان، آنقدر با شدت “حسن سعیدی” از فعالین سندیکای واحد تهران را کتک کاری می کنند که راهی بیمارستان می شود و بعد از درمان سرپایی، با دست بند و پابند، روانه زندان اوین می شود. و نیز بر اساس اطلاعیه امشب سندیکای واحد، “عوامل وزارت کار با همراهی پلیس ضدشورش با شدت تمام، اقدام به ضرب و شتم کارگران و دانشجویان کردند.” باید از آقای معاون وزیر کار پرسید که قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟! چگونه است که ایشان غیر مستقیم شنیده اند که قرار است ربابه رضایی همسر رضا شهابی به وزارت کار بیاید و در جریان تجمع نبوده اند، اما نیروی انتظامی به صورت مستقیم و گسترده در مقابل وزارتخانه مستقر شده بودند و انتظار معترضین را می کشیدند! آیا ممکن است که نیروی انتظامی بدون اطلاع وزارت کار و خیلی اتفاقی در آنجا مستقر شده باشند؟ آیا سخنان آقای معاون وزیر، معنایی جز همان سیاست چماق و هویج نیست؟

معاون وزیر کار در ادامه می گوید که ” نباید در فضای مجازی جنجال آفرینیشود تا به تنش و فضای امنیتی بیانجامد.” البته باید هم یکی از مسئولیننهادی که همواره حافظ منافع سرمایه داران است، خواست آزادی یک کارگر زندانی را به یک “جنجال آفرینی” در فضای مجازی تقلیل دهد. در حالی آقای معاون، تجمع اعتراضی امروز را جنجال آفرینی فضای مجازی می نامد که چندین ماه از زندانی شدن رضا شهابی می گذرد و در این مدت، خبر وضعیتاین عضو هیئت مدیره سندیکای واحد تهران، بسیار فراتر از “فضای مجازی” رفته و در دنیای واقعی، رسانه ها به طور گسترده و به درستی در سطوح مختلف، به شرایط وخیم او پرداخته اند. همچنین کارگران و تشکل های کارگری داخلی و بین المللی به کمپین آزادی این کارگر پیوسته اند. نخیر، آقای معاون وزیر! خواست آزادی رضا شهابی، جنجال آفرینی نیست! مطالبه ای کارگری و بر بستر واقعیت مبارزه طبقاتی کارگران ایران برای دستیابی به مطالبات شان قرار دارد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری بار دیگر ضمن تاکید بر خواست آزادی بدون قید و شرط رضا شهابی از زندان؛ ضرب و شتم و بازداشت تجمع کننده گان در مقابل وزارات کار را محکوم می کند. آزادی بیان و اندیشه و تشکیل تجمع ها، خواستی فوری و حقی مسلم و همگانی است و هیچکس نباید به این دلیل بازخواست و محاکمه و زندانی شود.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – پنجم دی ماه 1396

https://t.me/khamahangy