کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری –جان کودکان در گرو سود سرمایه

جان کودکان در گرو سود سرمایه


روز شنبه 20 آبان خانواده های کودکان مبتلا به بیماری ام پی اس در اعتراض به ارائه نشدن داروهای مربوط به این بیماری و به خطر افتادن جان فرزندان شان در مقابل سازمان غذا و دارو دست به تجمع زدند.
بیماری ام پی اس یک بیماری متابولیکی ژنتیکی نادر است که به دلیل جهش ژنتیک و تولید نشدن یک آنزیم خاص در بدن به وجود می آید و منجر به تغییر چهره واز بین رفتن شنوایی، کدورت قرنیه چشم و خشک شدن مفاصل می گردد و مصرف این آنزیم باید به طور مداوم انجام گیرد. بنا به اظهار یکی از شرکت کنندگان در تجمع، حدود یک سال است که از 230خانواده ای که درگیر این مشکل هستند فقط80 نفراز سهمیه دارو برخوردار هستند که هم اکنون همان نیز به دست شان نمی رسد.
نکته قابل تامل این است که داروی مربوط به این بیماری در داروخانه ها موجود است، اما به دلیل تغییرات نرخ ارز ، داروخانه ها حاضر به فروش دارو به قیمت قبلی نیستند و تنها در صورتی حاضر به فروش آن به بهای قبلی هستند که ما به التفاوت قیمت از طرف دولت پرداخت شود. اینکه در این میان و تا مشخص شدن قیمت ومسئولیت پرداخت مابه التفاوت چه بر سر کودکان بیمار می آید، کمترین اهمیتی ندارد. جسم وجان کودکان مبتلا به ام پی اس لحظه به لحظه تحلیل می رود و شمع وجودشان در مقابل چشم والدین شان رو به خاموشی می گذارد و این همه در شرایطی اتفاق می افتد که نه شرایط جنگی بر کشور حاکم است و نه داروخانه ها با کمبود این دارو مواجه هستند؛بلکه علیرغم موجود بودن دارو فقط وفقط به دلیل همان قانون همیشگی سود فروش دارویی با این اهمیت متوقف شده است.
این اولین بار نیست که جان کودکان در این سودای نفرت انگیزسرمایه یعنی کسب حداکثر سود به خطر می افتد. ارمغان سرمایه داری برای مردم تنها فقر، بیکار سازی و سرکوب فعالین کارگری واجتماعی نیست؛ بلکه سیستم سرمایه مستقیم وغیر مستقیم جان انسان ها و از جمله کوکان بی گناه را دستمایه کسب حداکثر سود خود قرار می دهد.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 22 آبان 1396
https://t.me/khamahangy