کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری -احضار تعدادی از فعالین کارگری شهر #سنندج به اطلاعات نیرویانتظامی

احضار تعدادی از فعالین کارگری شهر #سنندج به اطلاعات نیرویانتظامی

بر اساس خبر دریافتی امروز شنبه 15/7/96 طی احضاریه کتبی از سوی اطلاعات نیروی انتظامی تعدادی از فعالین کارگری شهر سنندج احضار شدند.

بر پایه این احضاریه، غالب حسینی و خالد حسینی از اعضای کمیتههماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری؛ شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا از اعضای اتحادیه آزاد کارگران باید روز چهارشنبه 19/796خود را به این اداره معرفی نمایند. این در حالیاست که تاکنون علت احضار فعالین کارگری شهر سنندج مشخص نشده است.

لازم به ذکر است که علی رغم احضاریه امروز از سوی اطلاعات نیروی انتظامی برای مظفر صالح نیا؛ مدت دوازده روز است که اینفعال کارگری توسط ستاد خبری وزارت اطلاعات بازداشت شده و همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد. از سوی دیگر بیش از یک هفته از بازداشت فواد زندی یکی دیگر از فعالین کارگری شهر سنندج میگذرد.

ما دور تازه احضار و بازداشت فعالین کارگری شهر سنندج را محکوم می کنیم. زندانی کردن فعالین کارگری به هر بهانه و ادعایامنیتی نمی تواند مانع از تلاش و کوشش آنها برای متشکل شدن کارگران و مبارزه برای دستیابی به مطالبات شان باشد. جایکارگران و فعالین کارگری در زندان نیست. آنها باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 15/07/96

https://t.me/khamahangy

1