کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری -گزارشی از تجمع امروز حمایت از رضا شهابی مقابل وزارت کار در تهران

گزارشی از تجمع امروز حمایت از رضا شهابی مقابل وزارت کار در تهران

در پی فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، امروز سوم مهر تجمعیدر حمایت از آزادی رضا شهابی مقابل وزارت کار در خیابان آزادی برگزار گردید.

در این تجمع، جمعی از کارگران، فعالین کارگری، دانشجویان و بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی؛ رانندگان شرکت واحد و همسر رضا شهابی را همراهی می کردند. در ابتدا یکی از مامورین نیروی انتظامی از کارگران شرکت واحد در رابطه با دلایل تجمع سئوال کرد که یکی از کارگران سندیکا در رابطه با وضعت رضا شهابی توضیحاتی داد و این مامور نیروی انتظامی نیز گفت که به مسئولین منتقل می کند.

جمعیت حاضر در ادامه در حمایت از آزادی رضا شهابی شعارهایی را سر دادند:
آزادی شهابی خواسته فوری ماست- شهابی شهابی حمایتت می کنیم. – کارگر معلم دانشجو اتحاد اتحاد – کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد- از اراک تا تهران کارگران در زندان- وزیر کار ایران دشمن کارگران- عبدی بهشتی شهابیآزاد باید گردند- شهابی زنده باد سندیکا پاینده باد- وزیر کار پاسخ گو- هپکو زنده باد آذرآب پاینده باد

همچنین عابرین پیاده از تجمع کنندگان در رابطه با دلایل تجمع می پرسیدند که بعد از توضیحات شرکت کننده گان در تجمع، اکثریت اعلام همدردی و همبستگی می کردند.

از سوی دیگر ماموران امنیتی و لباس شخصی در اطراف تجمع کنندگان حضور داشته و عکس و فیلم از حاضرین در تجمع می گرفتند. علیرغم اینکه مامورینانتظامی، کارگران سندیکا را برای خاتمه تجمع تحت فشار گذاشته بودند، اینتجمع تا حدود ساعت 11:45 ادامه داشت و در پایان بعد از توضیحات یکی از اعضای سندیکا و تشکر از تجمع کنندگان، مسالمت آمیز خاتمه یافت.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 03/07/96

https://t.me/khamahangy